Lots to tell! - Reisverslag uit Red Beach, Nieuw Zeeland van Marieke Cuijpers - WaarBenJij.nu Lots to tell! - Reisverslag uit Red Beach, Nieuw Zeeland van Marieke Cuijpers - WaarBenJij.nu

Lots to tell!

Door: Marieke Cuijpers

Blijf op de hoogte en volg Marieke

21 September 2011 | Nieuw Zeeland, Red Beach

Hallooooooooooo daar!

Dit zou wel eens een heel lang verhaaltje kunnen worden omdat de laatste keer dat ik geschreven heb 26 juli was! Sorry voor alle nieuwsgierige onder ons maar ik hoop dat het het wachten waard is geweest. Inmiddels ben ik ook al een tijdje bezig om dit verhaaltje af te ronden, ongeveer anderhalve week! (a)

Marijke:
Marijke is een “nieuw” meisje dat we inmiddels al 2 maanden geleden hebben ontmoet. Echt een super toffe meid en samen met Myrthe erbij zijn we echt de 3 musketiers. Het enige ding wat jammer is dat we alle 3 aan een andere kant van de stad wonen. Het was makkelijker geweest als we elkaar in NL hadden ontmoet dan hadden we onze gastgezinnen daar op kunnen selecteren en dicht bij elkaar kunnen wonen, hahah! :p Ze is kapster dus echt super handig! Hier zijn de kappers echt waardeloos of betaal je meer dan 100 dollar voor een goede kapsalon. Dus heeft Marijke vorige week mijn haartjes geknipt, lekker handig! :D

Holland House:
Op facebook waren we er achter gekomen dat er een Holland House in Auckland was. Daar was op een zaterdag markt dus zijn we natuurlijk even een kijkje gaan nemen. Het was absoluut niet groot en alleen maar ouw grut maar die vonden het natuurlijk prachtig om stel van die jongen meiden te zien he! De mensen van de Nederlandse winkel in Orewa stonden op deze markt en dat was het eigenlijk wel :p niet veel aan dus! Wel hadden ze echte Nederlandse hapjes dus Myrthe heeft haar zelf blij gemaakt met een broodje haring en Marijke en ik met een broodje kroket. Lekker hoor! Ze vroegen ook al meteen of dat we bij het koor wilde komen en diezelfde avond nog naar het Deense huis kwamen want daar was een dans avond. Niet gedaan natuurlijk want wij hadden zelf al plannen om de stad in te gaan. Wel hebben we geregeld dat we met Sinterklaas zwarte piet mogen spelen in het Holland House dus dat is wel grappig.

Extra baantje:
Nu ik niet meer naar school ga heb ik overdag dus super veel vrije tijd en verveelde ik me een beetje zeg maar. Het is hier te ver om iets te willen gaan zien want om 15.00 uur staan de jongens weer op mij te wachten op school dus ben ik op zoek gegaan naar een ander bandje. Hier in de locale krant (soort hilverbode) staan regelmatig advertenties en zo ben ik dus ook bij dit baantje terecht gekomen. Ik krijg iedere week een paar straten toegewezen waar ik catalogen moet gaan bezorgen. En ook weer moet ophalen 2/3 dagen later en dan bestellingen plaatsen. Hier zou ik 3 – 5 uurtjes in de week mee bezig zijn en zou je gemakkelijk tussen de 70 en 150 dollar kunnen verdienen. Ten eerste ben ik er duidelijk langer mee bezig dan 3 a 5 uurtjes en ten tweede, het is super saai maar als ik het niet doe wordt er ook niets verdien dus vandaar dat ik het nog steeds doe. Het enige nadeel is wel, als mensen geen bestelling plaatsen verdien ik dus ook niets. Dus ik krijg voor het in elkaar steken van de folders en wegbrengen en ophalen ook niets betaald, beetje jammer is dat. Kijk ondertussen nog steeds rond naar ander werk maar tot nu toe is het niets. Was naar een mevrouw geweest die in iemand zocht voor een “Girly Friday” dat zou dan zijn shoppen, boodschappen doen etc. Helaas ging dat niet door want mevrouw zat in een rolstoel en zij had met haar verzekering afgesproken dat niemand haar mag rond rijden als die onder de 25 is dus dat was jammer!

Bay of Islands:
Onze echte eerste weekendtrip ging up north to the bay of islands. Op vrijdag zouden we aanrijden rond een uur of 5 en dan na zo’n 3 uurtjes rijden zouden we er dan zijn. Omdat Marijke al te laat was in Albany en iedereen honger had zaten we uiteindelijk pas om 7 uur in de auto. Om kwart over 10 kwamen we dan aan in Paihia. We hadden geen hostel geboekt maar we wisten in welke straat we moesten zijn omdat dat the “hoofdstraat” was. Daar dus het eerste de beste hostel die wie tegen kwamen binnengelopen. Natuurlijk was de receptie al gesloten en waren we dus gewoon het hostel in gelopen en daar iemand gevraagd om ons te helpen. Gelukkig waren ze zo aardig om ons nog in te checken. Echt super leuk hostel, heel groot, schoon en hele aardige mensen. We zaten recht tegenover een pub dus zodra we de tassen hadden afgezet in onze kamer besloten we dan ook even een kijkje te gaan nemen in de bar. Nou werkelijk waar, wat een volk zeg :p er was 1 of andere travel Group die aan het rond reizen waren en dat waren voornamelijk single vrouwen en mannen die vooral mee gingen voor seks, drugs & rock ’n roll. Iedereen van die groep stond helemaal los te gaan. Nou voor degene die mij kennen, geef mij maar een krukje en ik heb de grootste lol van de avond. Dat ook gedaan natuurlijk! Wat een volk, hem me kapot gelachen :p! Toen we het wel voor gezien hadden gehad zijn we naar ons hostel terug gegaan. Natan en Myrthe gingen s ochtends om 6 uur op om de zonsopgang te kijken maar Marijke en ik bleven lekker liggen. Toen hun terug kwamen hadden ze lekker ontbijtje gekocht en zij wij ook opgestaan. Toen we klaar waren zijn we richting Paihia gelopen om daar de ferry te pakken naar Russel. Dit is met de ferry z’n 5 a 10 minuutjes. Op Russel hebben we de hele dag genoten van mooie uitzichten, het lekkere weer en van het niet in de buurt zijn van Auckland. Zo waren we eerst naar Long Beach gelopen omdat daar geen wind stond die dag, werd ons verteld. Echt super mooi strand maar mijn strand hier is langer dan Long beach dus weet niet waarom ze het zo genoemd hebben aye :p Daarna hebben we lekker wat rondgewandeld, veel gelachen en een 150 jaar oud kerkje bezocht! Natan wilde graag naar het museum, maar ik niet want ik wilde geen geld daar voor betalen en dan daar rond gaan lopen als een niet geïnteresseerd / onserieus persoon, ik ken mezelf en ben niet in de wieg gelegd voor het bezoeken van museums dus ja.. Was ik samen met de meiden op een terrasje gaan zitten. Het eerste terrasje dat ik hier in NZ gepakt heb, heeerlijk was dat!! Toen Natan terug kwam hebben we de ferry weer naar Paihia gepakt. Daar even terug naar het hostel om op te frissen en even lekker muziekje te luisteren en toen naar de supermarkt. Iedereen wilde wat anders eten en wisten ook niet waar we zin in hadden :p Het eten is hier zo verschrikkelijk duur, dus uitgebreid koken wilde we niet. Toen heeft iedereen voor zich zelf een magnetron maaltijd achtig iets gekocht en dat was dan het diner :p Er was een Belgische vrouw die aan het rondreizen was en in het hostel werkte en dan daar gratis kon slapen. Toen wij aan het eten waren kwam ze bij ons zitten. We hadden haar vrijdag ook al gezien in de pub. Echt die vrouw is zo gek als een deur. Drinkt alle drankjes op die op een bar tafel staan ook al weet ze niet wat er in zit of van wie het is, maakt niet uit ze drinkt het gewoon op. Dus zaterdag was ze dan ook met ons mee geweest. Ze was druk en kon dan ook geen minuut stil zitten of zijn behalve s ochtends wanneer ze een kater had. :p De pub ging best wel vroeg dicht en daarna waren we uitgenodigd om bij iemand op de after party te gaan! Dat gedaan, maar ze gingen daar voornamelijk heen om de Rugby te kijken en ik vind het wel interessant maar de andere meiden niet zo dus na een paar potjes gepoold hebben hadden we de taxi weer naar ons hostel gepakt. Daar zondags s ochtends gedoucht, ontbeten en weer de auto in. Onderweg kwamen we langs Whangarei. Marijke was hier al een keer geweest en vertelde ons dat daar een mooie waterval was dus besloten we op de terug weg daar te stoppen. Was ook echt super mooi maar er was jammer genoeg maar 1 waterval. Daarna weer op naar huis want die meiden en Natan moesten nog de bus pakken richting huis wat een tijdje duurt. Het was echt een super gezellig weekend geweest en heel veel mooie dingen gezien. Kan niet wachten tot dat ik straks zelf mag gaan reizen!

Myrthe 21st, Rugby World Cup & Stappen:
8 September werd Myrthe 21 jaar. Dit vierde ze op vrijdag de 9e omdat dan de opening van de Rugby World Cup was. Ik had vrij gevraagd aan John en Liz voor die dag dus toen ik de jongens op school had afgezet was ik gelijk door gereden om naar Myrthe te gaan. Haar host ouders waren ook vrij dus die hadden voor drank en een lekker BBQ gezorgd. Eerst wat gegeten en daarna zijn we naar de stad gereden. Een vriend van haar host vader reed dus dat was lekker makkelijk. Wij hadden een hele grote All Blacks vlag bij ons en in de auto zat een dakraam. Ik zat in het midden dus dat dakraam open gemaakt en er door heen gaan staan, zo reden we op de snelweg met mij uit de auto met de vlag, super grappig, iedereen toeterde enzo. Natuurlijk was het overal file dus duurde het even voordat we in de stad aan kwamen. Daar aan gekomen was het NET begonnen, echt super druk natuurlijk. Wij een plekje uitgezocht begon in 1 keer iedereen helemaal op elkaar in te duwen waardoor er mensen omvielen echt niet normaal. Het was opzich wel leuk maar veel te druk en het geluid van de grote schermen deden het niet dus dat was wel een hele grote tegenvaller. Ondertussen was ik aan het proberen om met Sjoerd ergens af te spreken maar omdat het zo druk was kon ik zijn smsjes niet ontvangen en dan is het heel lastig om ons allemaal te zoeken. Sjoerd is een jongen die ik ontmoet heb in Albany, ik dacht eigenlijk dat ie Duits was en toen wilde ik het even zeker weten dus dan vraag ik het ook gewoon hé! Hij was pas net in Auckland en loopt stage midden in de stad dus ik zei als je nou in de stad blijft hangen die vrijdag mag je met ons wel mee gaan stappen etc. Dus zodoende! Weet niet wat ie van ons gedacht moet hebben aan het einde van de avond van de 3 gekke meiden maar goed :p Na de opening zijn we een bar ingegaan om de game te kijken (All Blacks – Tonga). Voordat de game begon was er nog een super grote vuurwerk show buiten dus waren we nog even gaan kijken. Daarna de game binnen gekeken in een kroeg, super gezellig! We hadden dan ook dik gewonnen natuurlijk. Daarna zijn we nog op stap geweest natuurlijk.
Stappen doen we hier nog steeds, zo goed als ieder weekend. Of we gaan naar de stad of Myrthe en ik gaan naar de Republic, haar lokale kroeg waar we Australische mannen hebben ontmoet die iedere keer als we ze zien ons drinken betalen dus dat is lekker goedkoop of we gaan naar de Mexicaanse bar want daar kunnen we lekker lelijk dansen! :p

Dit weekend zouden we eigenlijk naar Coromandel gaan maar hebben het verschoven naar volgend weekend omdat Valerie graag mee wil en die moet zaterdag oppassen. Kunnen we in het beach house slapen van de familie dus dat is super chill. Nu gaan we naar Spookers vrijdag avond, is een of ander spookhuis! Weet niet wat ik daar ga doen want het schijnt echt super, maar dan ook super eng te zijn :p daarna ga ik mee naar Myrthe. Zaterdag overdag even mijn boekjes rondbrengen en dan als Myrthe klaar is met skiën weer richting haar om daar s avonds in de Republic de game te kijken All Blacks – France, dat wordt a big game!

Verder gaat het hier gewoon nog zijn gangetje. Heb me BIJNA aangemeld om als Au Pair naar de states te gaan maar we zullen zien wat daar terecht van gaat komen. Maak je geen zorgen ik kom eerst nog naar huis.

Let op want ik geloof dat de klok bijna wordt verzet hier dus als we willen skype wordt het in de avond uren voor jullie en voor mij s ochtends. Het tijdverschil is dan 12 uur ipv 10 uur.

De lente is hier ook van start gegaan maar heb liever de winter in NZ die ik afgelopen winter heb meegemaakt dan de lente. Super koude wind nu en flink wat regen. Het word nu toch echt wel tijd dat ik mijn zomerkleren aan mag.

Zo, nu heb ik denk ik alles wel verteld wat ik in de laatste maand een beetje heb “meegemaakt”
Ik hoop dat het met jullie ook allemaal goed gaat. Nog roddels in beek waarvan je denkt dat het interessant voor me is om te weten, mail me gerust :p

Groetjes aan iedereen daar!

Dikke kus & liefs, Marieke

  • 21 September 2011 - 09:08

    Inge:

    Leuk verhaaltje Marieke! Weer lekker veel gedaan lees ik wel!

  • 21 September 2011 - 09:45

    Corianne:

    Hé Marieke,
    Dat heeft wel lang geduurd zeg, maar je verhaal is de moeite waard! Super dat je het zo naar je zin hebt!
    Groetjes, xxx

  • 21 September 2011 - 09:54

    Anouk:

    Zo, ik ben ook weer op de hoogte! Klinkt goed. Hier is alles rustig. Heb vanavond mijn P uitreiking, dus daar drinken we op! X

  • 21 September 2011 - 12:54

    Marie-José:

    Leuk verhaal Mariekske! Fijn dat het allemal zo goed gaat.
    Leuk die nieuwe vriendinnen. Hier ook alles goed. Ik heb geen beekse roddels, hahaha Het gaat super met Ton z'n zaak! veel liefs van ons allen, Marie-Jo

  • 21 September 2011 - 14:44

    Carin:

    Het heeft even geduurd maar nu weten we toch weer dat jij het daar prima naar je zin hebt! En zo te zien ben je na deze ervaring nog niet klaar.... Hier gaat alles ook gewoon door, Tom weer lekker thuis. Hij heeft zelfs de eerste weken bij mij op de bank gezeten: gebroken voetje... Dus hij heeft echt de tijd genomen om weer te "landen" in Beek.
    lieve groet

  • 21 September 2011 - 15:46

    Papa:

    Wat een belevenissen allemaal, een dochter die dol is op Rugby wil toch iedere vader!! Vraag mijzelf alleen af...is die Sjoerd nu wel of geen duitser??? goed dat je het zegt van dat tijdverschil,daar moeten we wel rekening mee houden. voor de rodels uit Beek moet je niet bij mij zijn, weet wel dat dun Draod al bijna klaar is met het Liekesfistnummer,vrijdag mensen komen kijken naar onze te koop staande caravan, de lasagne in de oven staat, de vaatwasser stat te piepen en ik zaterdag lekker een glaasje wijn ga drinken bij Jaap in de winkel, WIE GAAT ER MEE???
    xxx Daddy

  • 21 September 2011 - 16:10

    Mama:

    Wat hedb je toch een leuke tijd daar aan de andere kant van de wereld. Ik zie wel dat je geen moment verveeld. As zaterdag is het landelijke burendag.Dit wordt georganiseerd door Douwe Egberts en het Oranje Fonds. Achmea helpt ook een handje mee. We hebben samen met de mandevlechter een open middag kom eens op de koffie bij de buren. De Mandevlechter zet haar deuren open en Achmea begeleidt de spelletjes. Daarna lekker barbecue met de bewoners en Achmea. Heb er zin in.

  • 21 September 2011 - 16:15

    Lieke:

    Mariekeeeeeeeee,

    Je hebt het verhaal leuk geschreven!! Voor mij niets nieuws in dit verhaal, behalve dan dat je plannen wéér zijn gewijzigd, want nu is het toch weer de states. Ik denk dat jij niet zo lang in Beek zult zijn straks, als ik dat zo hoor!;) Hier gaat alles prima.. morgen dagje stage en dan weekend! Zondag een nachtje naar Valkenburg met Jaap, dus daar heb ik wel weer zin in! Verder vind ik het jammer dat mijn grootste fan( haha) niet bij mijn musical kan zijn in december! Ik heb me opgegeven voor rol en zingen dus ben benieuwd.. het wordt trouwens wel op de film gezet! En Roddels.. volgens mij ben je wel op de hoogte! Tot spreekze...

    Kus Liek

  • 22 September 2011 - 09:48

    Moniek:

    Hee marietj idd een heel verhaal maar wel leuk een samenvatting van de maand. Al hebben we sommige dingen al gemaild:p we mailen xx

  • 26 September 2011 - 21:58

    Marie-Jo:

    Geen Beekse roddels, wel Odijks nieuws:
    Het jongste paard van Bart is op zijn voet gaan staan. Nu heeft ie zijn teen gebroken. Rustig aan, poot omhoog en hij laat zich vertroetelen door Ton en mij. Twan doet 2 okt. mee aan the clash of the coverbands in Amsterdam. Het is de kwartfinale. Gaaf hè.
    Veel liefs en blijf genieten. Houdoe, Marie-Jo!

  • 28 September 2011 - 20:15

    Els:

    Ooooow daar is ze weer!
    Druk druk druk,die Marieke. Vooal dan met stappen en uit gaan!!
    Leuk hoor.
    Nog geen kiwi opgedaan???
    Vraagje van m'n dochters: verkopen ze Uggs bij jullie,en zijn ze goedkoper dan hier?( ik bedoel dan véél goedkoper)
    Wij waren afgelopen weekend in Valkenburg, en zaten op een terrasje wat te drinken.en wie kwam daar aanwandelen? Ja, jouw broertje en zijn vriendin.Het is hier de hele week al zomer,niet te geloven.
    Bedankt voor je verhaaltje weer,en tot de volgende X weer!
    Gr. Els

  • 18 Oktober 2011 - 20:37

    Mama:

    Hey marieke,

    Is het weer tijd voor een verhaaltje?
    Wij smullen van je leuke verhalen.

  • 23 Oktober 2011 - 17:38

    Marie-José:

    Wij ook! De herfstvakantie is nu weer voorbij.We hebben fijne dagen gehad met strakblauwe lucht en dus veel zon.
    Veel liefs en geniet van alles en iedereen! Marie-Jo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Red Beach

Au pair

3 mei 2011, vertrek NZ

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2012

Verlaat australië verslag

02 Januari 2012

Sydney verslagen vanuit Coffs Harbour!

30 December 2011

Laatste dagje MELBOURNEE!

27 December 2011

MELBOURNEEE!

26 December 2011

AUSTRALIEEEE!
Marieke

Actief sinds 24 Feb. 2011
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 24393

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 08 September 2015

Au Pair USA

03 Mei 2011 - 11 April 2012

Au pair

Landen bezocht: