Even een berichtje - Reisverslag uit Red Beach, Nieuw Zeeland van Marieke Cuijpers - WaarBenJij.nu Even een berichtje - Reisverslag uit Red Beach, Nieuw Zeeland van Marieke Cuijpers - WaarBenJij.nu

Even een berichtje

Door: Marieke Cuijpers

Blijf op de hoogte en volg Marieke

26 Juli 2011 | Nieuw Zeeland, Red Beach

Hoi Hoi,

Ja ja ik laat dan wel niet zo veel van me horen maar wees niet ongerust! Geen nieuws is goed nieuws hè. Dit wordt even een kort berichtje om mezelf even te laten horen maar veel spannends heb ik niet te vertellen.

Zo zit ik hier al weer bijna 3 maanden. Moet eigenlijk zeggen dat ik nog niet veel van NZ gezien heb. Maar goed van de zomer ga ik er lekker op uit. Kijk ik ook heel erg naar uit. De winter is hier nog steeds beter als het weer op dit moment zelfs in NL dus ik mag echt niet klagen. Laatste 2 dagen is het ontzettend koud maar alsnog boven de 0 graden.

Myrthe het Nederlandse meisje is hier ook gearriveerd. Inmiddels is ze hier al een maand en hebben we echt de grootste lol samen. Ieder weekend rijdt ik naar de andere kant van Auckland om een bezoekje te brengen in de ghetto want dat is waar ze woont. Jammer dat we zo ver van elkaar wonen maar dat mag de pret niet drukken. Zo zijn we 2 weken geleden een kijkje gaan nemen in haar plaatselijke pub. Raken we aan de praat met 4 oudere mannen, wat denk je 2 van hun zijn Nederlanders. Was eigenlijk wel gezellig avondje en toen onze rekening ook nog betaald werd was het helemaal top. Waren op zakenreis dus op kosten van hun bazen hebben wij ook een gezellige avond gehad, haha! Dus we moeten er nog een keertje terug voordat die mannen weer terug naar huis gaan. Voor de rest houden we dance battles in de clubs, gaat myrthe kai hard onderuit maar staat ze ook net zo snel weer op en betaald ze voor een martini die ze niet lekker vond 16 dollar :O en ik drink lekker colaatjes light voor maar liefst $2.50/$3.00!! Voor de rest hebben we al wilde plannen voor het jaar 2012, wie weet wat daar nog allemaal van terecht gaat komen! :D

Ik had afgelopen week lekker vakantie. Zou eigenlijk met Gaby en John donderdag avond naar het beachhouse gaan waar Liz en de kinderen ook waren. Maar John was door zijn rug gegaan dus gingen we niet meer. Achteraf maar goed ook want het weer was te slecht, hagel en regen dus was blij dat ik thuis gebleven was. Woensdag avond hadden Gaby en ik Pia naar het vliegveld gebracht, het was tijd voor haar om naar huis te gaan. Donderdag en vrijdag heeft Gaby bij hotel de kort geslapen. Dat was het afgelopen weekend wel ja, een hotel :p We hadden lekker wat filmpjes gehuurd en vrijdag avond waren we naar de pub in Orewa gegaan. Niets aan, behalve dat ze de bob vrij houden voor de avond en een rosébier achtig biertje hebben! :D Zaterdag was het een mooie dag dus wilde we naar het Park gaan. Helaas was dit gesloten omdat het te modderig was. Toen zijn we naar Gulf Harbour gereden. Dachten we dat dat wel leuk zou zijn en waar je ook beetje kon rond lopen enzo maar dat viel toch echt tegen. Wel hebben we eventjes bootjes gekeken, altijd leuk! Zaterdag avond zijn we eerst naar Janine gegaan en daarna op stap! Weer veel gelachen natuurlijk. Daarna Myrthe mee naar mij en ik zondag mee naar haar want ik was maandag en dinsdag nog vrij. Toen was Myrthe ook onverwachts vrij dus besloten we wat te gaan doen. Gingen we naar Victoria Park Market. Wij de auto geparkeerd, 3 kwartier rondgelopen en uiteindelijk hadden we het dan gevonden. Nou weinig markt dat er was. Ze waren er alles aan het renoveren. Wat gaan we dan doen? Filmpje pakken? Waren er geen leuke films! :S toen naar de gamehal! Even wat gedanst op de dansmat en in een 3D achtbaan gezeten :p Daarna zijn we nog even naar New Market gereden maar besloten we al vrij snel om ieder zijn eigen weg naar huis te gaan. We waren moe van het slenteren en van het niet weten wat te doen.

Vandaag heb ik wat gerommeld thuis. Doekje daar mijn kamer gehaald, wasje gedraaid en binnen gebleven want het was koud!! Morgen begint het werken weer. De kids hebben nog paar daagjes vakantie en dan volgende week moeten ze weer naar school. Ook komt zaterdag onze nieuwe student uit Duitsland. Dat was het voor zo ver denk ik? Zaterdag gaan we naar Terence. Dat is een jongen die we hebben ontmoet tijdens het uitgaan. Gaby had niets meer van hem gehoord tot van het weekend. En nu heeft hij ons uitgenodigd om naar zijn flat te komen en daarna naar de stad! Dus we ontmoeten locals, jeeeeeeeeeej definitly! :D

Hoe was de vakantie voor iedereen? Voor degene die nog moeten gaan, fijne vakantie!

lots of love, xx

  • 26 Juli 2011 - 09:58

    Marie-Jo:

    Salut Mariekske!
    We zijn weer terug uit la douce France. Heerlijk gehad. Eerst een paar dagen in de Auvergne, waar ik Mart Smeets nog even heb gesproken!!!
    Toen naar Sorède aan de Midellandse zee, bijna in Spanje. We hadden goed weer en veel naar zee geweest. Ook nog een tocht door de Pyreneeen gereden.
    Laatste dagen aan de Tarn geweest. Ook altijd een mooie stek om te vertoeven. We hebben erg genoten van de magret de canard, de overheerlijke kaasjes en wijntjes!
    De jongens zijn thuis gebleven en hebben ook genoten van hun vrjheid!
    Fijn dat alles goed gaat met je.
    Je hebt inmiddels vast gehoord of gezien welk drama zich heeft afgespeeld in Oslo. We zijn allemaal erg geschokt.
    zo zie je maar weer: je moet van elke dag iets maken!
    Geniet van alles en iedereen Mariekske, veel plezier en succes met alles. Veel liefs, Marie-Jo en de mannen. Djoeke is nu op Texel met Rolinda en Eliza!

  • 26 Juli 2011 - 09:59

    Iris:

    haha nicee verhaal.
    Heb zin om met jullie mee op stap te gaan enzo!! Klinkt gezellig.
    En wel jammer (lijkt me) dat het niet zo'n mooi weer was toen je eigenlijk naar het beach house zou gaan!

    Tot over een weekje!!

    Iris

  • 26 Juli 2011 - 14:47

    Ruud En Astrid:

    Heej Marieke, fijn om weer iets van je te horen en zeker dat het nog steeds hartstikke goed met je gaat!!
    Gezellig een Nederlandse vriendin daar in het verre Nieuw Zeeland.
    Beachhouse.....klinkt erg decadent!! Wij hebben hier nog geen eens een tuinhuisje maar ach verschil moet er zijn.
    In Nederland is er op dit moment vooral veel regen, regen, regen en nog eens regen.
    Op 23 augustus vertrekken we naar bella Italia dus een goed vooruitzicht!!
    Groetjes en zomersproetjes Ruud en Astrid xxx

  • 26 Juli 2011 - 17:31

    Anouk:

    Hee Marie. Kijk de helft wist ik al, maar toch leuk om te horen dat het allemaal goed gaat. Hier gaat ook alles goed. Weer druk met werken enzo. Nou tot snel hè. Xxx

  • 26 Juli 2011 - 17:40

    Noud:

    Heey Marieke, leuk weer even een berichtje. Ja ja dat weer, dat is me iets. Het is te hopen dat de zomer hier toch nog eens begint. De kinderen hebben nog nooit 6 weken herfstvakantie gehad. Dat is even wennen (haha)
    Maar blijf jij daar vooral leuke dingen doen, anders wordt het zo'n sleur.
    Tot ziens in het volgende berichtje!

  • 26 Juli 2011 - 17:45

    Papa:

    Heej Noud...weer niet als eerste gereageerd? Hallo Dochter, leuk geschreven weer! van een bezoekje aan de "zomeravondmarkt"zal vanavond niet veel meer komen,het wordt hier donker en donkerder en gaat weer goed regenen. ook ik kan zien dat je veel lol hebt met Myrthe, blijft zij ook een jaar?
    De plannen voor Maart krijgen steeds meer vaste vormen maar laat dat maar aan je moeder over. Misschien gaan we wel "backpacken " Leuk!!!
    xxx daddy

  • 28 Juli 2011 - 13:24

    Pien:

    Hee marieke!!

    Altijd weer leuk om iets van je te horen! Wel jammer dat je trip naar die beachhouse niet doorging maar zo te lezen heb je je toch prima vermaakt! Hier gaat ook alles goed, weer hard aan het werk na een leuke vakantie! Spreek je snel weer! xx

  • 29 Juli 2011 - 16:14

    Els:

    Hoi Marieke,
    Ik zit hier aan het strand in Kroatie te lummelen, en raad eens: ik heb hier free wifi!! Zodoende kan ik toch jouw verhaaltje lezen. Ben jij alweer 3 maanden weg?? Dat gaat snel,dan zit er al 1/4 op. Je hebt veel nieuwe mensen leren kennen zeg,een leuke en leerzame ervaring. Sterkte(of moet ik zeggen succes) met die locals daar!!
    Gr, Els

  • 15 Augustus 2011 - 20:20

    Marie-Jo:

    Lieve Marieke, hoe is het daar? Ik hoorde dat er veel sneeuw is gevallen.
    Ook bij jou daar? ben benieuwd. Hier is mijn vakantie weer voorbij! Vandaag weer naar Bartimeus geweest. Ook wel weer leuk hoor. Veel liefs, Marie-Jo en de mannen!

  • 18 Augustus 2011 - 17:03

    Inge, Ton En Kids:

    Ha die Marieke,

    Vakantie lijkt voor ons gevoel al weer lang geleden. Inge gaat vanaf volgende week weer starten en ik heb er al weer twee weken op zitten. leuk om te lezen dat het goed met je gaat en jij hebt een leuk vooruitzicht dat het zomer gaat worden en je NZ kunt gaan verkennen. Hoe bevalt je rol als Au-pair. is het lastig of valt het allemaal wel mee. Het feest van je ouders was leuk en ook leuk dat we je via de PC konden zien.
    We volgen je verhaal. groetjes,
    Inge, Ton en kids

  • 22 Augustus 2011 - 19:40

    Els:

    Nieuw verhaal- Nieuw verhaal-Nieuw verhaal- Nieuw verhaal!!!

  • 31 Augustus 2011 - 10:46

    Noud:

    Hoi Marieke,

    Hoe gaat het? Het is al weer een tijdje stil. Je zit toch niet in een winterslaap, hoop ik?
    Of gaat het gewoon alemaal lekker zijn gangetje......
    Tot schrijfs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Red Beach

Au pair

3 mei 2011, vertrek NZ

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2012

Verlaat australië verslag

02 Januari 2012

Sydney verslagen vanuit Coffs Harbour!

30 December 2011

Laatste dagje MELBOURNEE!

27 December 2011

MELBOURNEEE!

26 December 2011

AUSTRALIEEEE!
Marieke

Actief sinds 24 Feb. 2011
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 24396

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 08 September 2015

Au Pair USA

03 Mei 2011 - 11 April 2012

Au pair

Landen bezocht: