Coromandel, holiday, Kampioenen!! & Brood en Melk - Reisverslag uit Red Beach, Nieuw Zeeland van Marieke Cuijpers - WaarBenJij.nu Coromandel, holiday, Kampioenen!! & Brood en Melk - Reisverslag uit Red Beach, Nieuw Zeeland van Marieke Cuijpers - WaarBenJij.nu

Coromandel, holiday, Kampioenen!! & Brood en Melk

Door: Marieke Cuijpers

Blijf op de hoogte en volg Marieke

27 Oktober 2011 | Nieuw Zeeland, Red Beach

Hi Everybody! :)

Daar is ze weer! Het is nu iets langer dan een maandje geleden dat ik iets geschreven heb dus dat valt nog wel mee. :p

In mijn vorige verhaaltje had ik verteld dat ik naar Spookers ging. Zo gezegd zo gedaan. Het is dus een spookhuis waar je verschillende touren kan doen! We hadden al van verhalen gehoord dat het echt super eng was dus vooral Myrthe en ik waren hartstikke zenuwachtig, haha! We gingen die tour buiten doen. Dat is in een bos waar je “spoken” tegenkomt. Als je stop zei moesten ze stoppen met het bang maken van heel je groep. Ik bedoel ik heb een slecht geweten en schrik dan ook heel erg zei dus bij de eerste 2 spoken. STOP! Omdat ik niet wist wat ik moest verachten natuurlijk :p Uiteindelijk viel het wel mee en was het wel leuk. Ze maken je ook rennen enzo waardoor je valt of je groepje kwijt raakt en dat maakt het eng maar met een schrammetje aan van voet ben ik er heel huids vanaf gekomen. In de zomer is er nog een grotere route die je kunt doen waar je ook meerdere wegen uit kunt en dus de uitgang moet vinden wat schijnt heel moeilijk te zijn. Of ik die ga doen weet ik nog niet want die schijnt nog enger te zijn! :p

Het weekend daarna zijn we dus richting de coromandel gereden. Whangamata dat is waar het beachhouse is ongeveer 2.5 uurtjes rijden. Brett, Myrthe en ik gingen s ochtends al omdat wij s ochtends al vrij waren en Marijke en Valerie kwamen later die dag. Het was maar goed dat we 2 auto’s hadden omdat we ook allemaal slaapzakken enzo zelf mee hadden genomen anders moesten we daar alle beddengoed wassen en dat was zonder van onze tijd dachten we zo. Het was super lekker weer die vrijdag dus zodra wij 3en daar waren zijn myrthe en ik op de fiets gesprongen en Brett lopend en zijn we naar het strand gefietst. Alles is lekker vlak hier dus heerlijk om te fietsen. Toen zijn we s middags nog even wat rond gaan wandelen maar omdat er in Whangamata verder niets te beleven is waren we zo weer thuis. Myrthe had voor ons een echt scouting diner klaargemaakt, haha! Pasta met zalm. Marijke en Valerie waren net optijd voor het diner dus konden zo aanschuiven. Marijke begint te eten en zegt: “ Oh lekkere vleesjes zijn dit joh “ Begin wij kai hard te lachen en vertellen we haar dat het zalm is, spuugt ze alles uit, haha! Ook vrij onlogisch dat Myrthe vlees stopt in haar eigen gemaakte pasta terwijl ze vegetarisch is! Na het eten zijn we even naar de liquore store gelopen om wat drank te halen. Daarna terug naar huis voor een drankje en toen was het tijd om de locale kroeg in Whangamata uit te zoeken. We gingen naar het sports bar. Helemaal niets te doen er was in totaal 10 man binnen geloof ik. Het was karaoke avond dus ik was helemaal in me nopjes! :p Natuurlijk zijn er ook wat liedjes gezongen door ons. Daarna werden we uitgenodigd voor een afterparty bij iemand. Ik weet niet waarom maar wij gaan dus altijd naar verschrikkelijke afterparty’s in Paihia ook al, haha! De zaterdag zouden we eigenlijk naar een roadtripdagje doen rond de coromandel. Omdat we laat thuis waren hadden we besloten om dit naar zondag te verschuiven. Toen zijn we zaterdag richting hotwater beach gereden. Dit is dus wel echt heel apart. Je gaat je eigen gat graven waar dan waren water inzit. Ik liep even door alle pooltjes heen en op een gegeven moment was het zoo heet dat ik echt gilde over het hele strand, haha! Je zag ook de bubbeltjes in het water zo warm dat het was. Ja dit vond ik wel heel bijzonder om te zien! Mij was het duidelijk te heet dus ben ik er niet helemaal in gaan zitten. Zaterdag avond hadden we beneden in de grootste slaapkamer gezellig 2 films gekeken. Precious & From Prada till nada. De eerste was echt een super goeie film met een heel sterk verhaal, zeker een aanrader en de 2e was ook een leuke film! ;) Die zondag hadden we de plannen voor onze mini roadtrip ook al gewijzigd. We gingen een wandeling doen door de mijntunnel. Dit was wel grappig. Super donker in die tunnel en we hadden allemaal geen zaklamp bij maar gelukkig was er een groepje aziaten die in de polonaise door de tunnel liepen dus konden we hen een stukje volgen :p daarna zijn we doorgereden naar het L&P stadje. Dit is een worldfamous drankje in NZ, haha! Hier gingen we natuurlijk even met de grote fles op de foto. Vanuit daar gingen we richting huis aan. Myrthe en ik konden het natuurlijk niet laten om nog even een kijkje te nemen in the republic want dat hadden we het weekend moeten missen, haha!

Zo was het alweer het einde van de schoolterm dus dat betekend 2 weken schoolvakantie voor de kids. De eerste weken had ik ook vakantie want de kids waren naar het beachhouse van een kennis. Het was hartstikke slecht weer deze week dus kon er niet echt op uit om wat te gaan zien. Marijke is een 2 dagen langs gekomen en ik ben een dagje naar Myrthe gegaan. Voor de rest heerlijk rustig aan gedaan thuis. De week daarna had ik heel de week de kids. Maar we hebben echt super gezellig dingetjes gedaan zo zijn we: maandag naar de film 3 musketiers geweest met zijn 4e.
Dinsdag was Marijke naar een vriendinnetje en ben ik met de jongens en Lea gaan bowlen. Jos won de eerst spelronde en ik de 2e. De jongens bowlen met een blokade op de goten om het wat makkelijker te maken :p. Woensdag hadden de jongens een vriendje over voor de dag. s Ochtends moesten we naar de tandarts en daarna naar het museum omdat daar de Rugby World Cup te bekijken was en konden we ermee op de foto. Ook hadden ze een hele mooie expeditie over water. Ik had s ochtends hotdogs opgewarmd en in een thermoskan gedaan zodat we die mee konden nemen voor lunch. Deze hebben we lekker in de auto opgegeten. Het was heel slecht weer die dag dus konden we niet gezellig buiten zitten helaas. Donderdag had Marijke een vriendinnetje over en de jongens een vriendje en ze bleven allebei voor een sleepover. We zijn toen ook weer naar de film geweest en dit keer naar Johny English. Was wel grappig vooral omdat “ Mister Bean” wel praat in de film maar ook nog altijd echt super dom is. Daarna naar huis en wat geluncht. Toen ben ik met de jongens naar het park geweest in Red Beach. Ik had me witte schoenen aan maar het had hier 3 dagen lang kei veel geregend dus het veld was 1 en al modderig dus van de witte schoenen is niets meer over, haha! :p Daarna gingen de meiden sporten en ging ik met de jongens naar Victor Eve’s park omdat Marcel daar cricket training had en Jos en Taine [teen] konden daar mooi rondrennen en doen. Vrijdag had ik het huis gestofzuigd, keuken opgeruimd en de was bijgewerkt. De jongens waren moe want die lagen donderdag vrij laat in bed dus die hebben heel de dag beetje rondgehangen. Marijke en haar vriendin hadden lekker lang uitgeslapen en lekker liggen lezen in de zon dus ook geen omkijken naar ;)

Toen was daar met als afsluiting van de vakantie de finale All Blacks vs France! Ik als TROTSE tijdelijke Kiwi heb dan eindelijk het gevoel mogen voelen hoe het is om in een land te wonen dat de World cup wint, haha :p Wat een wedstrijd zeg. Iedereen was er natuurlijk van overtuigd dat we het franse team wel even dik in konden maken. Maar zoals tegen iedereen zijn verwachting in viel dat dus gruwelijk tegen. Had eigenlijk besloten om de match thuis te kijken met de familie zodat ik en wat kon sparen en met de familie is het ook gezellig maar ik dacht FINALE wedstrijd dat moet toch in de stad gekeken worden dus ik op facebook en wat meiden opgetrommeld die ook naar de stad wilde gaan. Eenmaal in de stad belde Myrthe nog op dat ze er ook aan kwam dus dat was hartstikke gezellig! :D We hadden bij Danny Doolans (Irish Pub) de wedstrijd gekeken. Op het einde waren het echt slopende 5 minuten. Gelukkig hadden wij de bal en deden de All Blacks het rustig aan om tijd te rekken! Toen ze gewonnen hadden werd er door iedereen knuffels uitgedeeld en daarna werd het gevolgd door een vrij normale stap avond.

Voor de rest zit ik er nog steeds heel erg over na te denken om naar de states te gaan. Nu had ik op de site gekeken van de organisatie waarmee ik dan wil gaan en stond daar een blog op van een meisje dat naar de states is geweest met die organisatie. Nu heb ik natuurlijk de blog gelezen en werkte zei voor een familie die ik op aupair-world.net al gezien had en mij wel leukt leek! Zij heeft echt een gave tijd daar gehad joh, niet normaal. Super leuke verhalen wat ze schrijft, maakt me jaloers en geeft me nog veel meer zin om naar de states te gaan! Ze schreef ook dat ze weer terug ging naar de states dus ik vroeg mezelf af als een au pair again dus ik had haar een berichtje op facebook gestuurd dat ik haar blog zo leuk vind en met wat vragen over de familie en of dat ze weer ging werken als een au pair dit jaar. Heeft ze me terug geschreven dat ze daar gaat wonen omdat ze verloofd is en dat ze over 10 dagen vertrekt naar Amerika om te emigreren! WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH dat meisje leeft mijn droom! :O ik wil daar ooooook naar toe!

Dit weekend gaan we het rustig aan doen. Vrijdag misschien op stap als ik zin heb en zaterdag naar Myrthe want die moet heel het weekend werken. Gaan we daar lekker dvd’tjes kijken! Het is al heel de week warmer en meestal schijnt de zon. Dus heerlijk aan het genieten.

Ik ga nu nog even gauw de vloeren dweilen voordat het weer tijd is om de jongens op te gaan halen.
Volgende week hebben de jongens een hele week schoolkamp dus dat is lekker rustig in huis! Weer een weekje “vakantie” voor mij, haha! What a life aye!

OEPS, zou ik bijna vergeten zijn om over het brood & melk verhaal te vertellen. Gisteren ochtend belde Liz op of ik aub naar de supermarkt kon en zoveel brood en melk kon halen als ik kon :p Ze zou later wel uitleggen waarom. Nou er is dus een gaslek in Nieuw Zeeland en die kunnen ze niet verhelpen in een week. Nu werken de broodfabrieken met gas ovens die ze dus niet kunnen gebruiken omdat ze het gas hebben afgesloten dus geen brood kunnen produceren en de melk weer ik niet precies, kan in ieder geval ook niet geproduceerd worden dus ik heb gisteren iets van 15 broden en 10 flessen melk ingeslagen geloof ik, haha! Heb er een foto van gemaakt hoe dat er uitziet dus die krijgen jullie nog te zien, haha! :p

Hoe is het in NL? Iedereen te kacheltjes weer aan en onder de wol?
Moniek, Anouk, Imke & Pien hoe zijn jullie paar daagjes weg / vakantie geweest?

Oh ja ik vind het trouwens super leuk om post te ontvangen maar de enige die me kaartjes blijft sturen is me mama waar ik natuurlijk hartstikke blij mee ben! Vind je het ook leuk om mij blij te maken met een kaartje van jou schrijf dan gauw naar dit adres:
Marieke Cuijpers
16 Eagle Place, Red Beach
Whangaparaoa
New Zealand
En dan kan jullie kaartje ook aan mijn mooie kaartenwal in mijn kamer worden geplakt.

Dikke kus & liefs, Marieke

  • 27 Oktober 2011 - 08:01

    Lieke:

    Je hebt er weer een leuk verhaaltje van gemaakt Mariek! Geniet nu eerst daar nog maar vijf maanden, dan heb je nog genoeg tijd om na te denken over de States! Is toch eik niet normaal hé, zit je in NZ:P Ga je vertellen dat je jaloers bent om iemand die in de states zit:P! Spreek je snel weer en voor komend weekend: Geniet weer van je weekend! xxxx

  • 27 Oktober 2011 - 16:26

    Ruud En Astrid:

    Heej Marieke, leuk om weer van je te horen en te lezen. Alles nog prima onder controle daar lees ik!! Hier in Beek gaat het ook prima. Al volop bezig met de voorbereidingen voor het Liekesfist. Jammer dat je er niet bij bent want we hebben wederom een hartstikke leuke choreografie. Ik zat er dit jaar dicht bij maar op het laatste moment mocht ik toch niet de leadzang doen. Je hoort nog wel terug hoe het uiteindelijk gegaan is.
    Veel plezier in Nieuw-Zeeland!! Greetings en spreetings Astrid

  • 28 Oktober 2011 - 12:38

    Marie-José:

    Lieve Marieke, wat een leuk verhaal. je maakt veel mee. Ik vond het spookhuis op de kermis al eng! hahaha.
    Eerst even thuis komen hoor voordat je naar de States gaat! veel liefs van ons allemaal! Marie-Jo

  • 29 Oktober 2011 - 11:02

    Pien:

    Marieke!

    Weer leuk om over je avonturen daar te lezen! Maar doe jij maar is even rustig aan met je states, straks begin ik nog te denken dat je ons hier niet mag omdat je steeds maar weg wil haha! Maar mijn vakantie was super geweest, wel wat tegenslagen gehad op het begin maar dat vertel ik je nog wel een xtje op msn!

    Xx

  • 13 November 2011 - 20:19

    Marie-josé:

    Lieve Mariekske, de Sint is weer in het land.
    Drukke tijden voor de familie Kuijper, ook een hele gezellige tijd hoor!
    We wensen jou ook veel plezier met alles. Veel liefs van ons allemaal, Marie-Jo.

  • 13 November 2011 - 20:19

    Marie-josé:

    Lieve Mariekske, de Sint is weer in het land.
    Drukke tijden voor de familie Kuijper, ook een hele gezellige tijd hoor!
    We wensen jou ook veel plezier met alles. Veel liefs van ons allemaal, Marie-Jo.

  • 13 December 2011 - 20:27

    Guus En Carla:

    Hallo Marieke

    Waar blijven je verhalen??
    Was zo leuk om te lezen;
    Proficiat met je verjaardag.
    We wensen je een hele fijne dag, hopelijk heb je er in NZ iets speciaals van kunnen maken.
    Want je wordt maar een keer 21.

    Laat nog eens van je horen!!!

    Heel veel groetjes van ons

  • 15 December 2011 - 16:43

    Mieke En Rob:

    Lieve schat , hier eens een mailtje van ons!
    Natuurlijk nog van harte met je verjaardag en ook al hebben we niet zoveel contact, je bent wel in ons hart!
    Ongelooflijk hoe snel de tijd gaat.
    Rob en ik zijn de kerstboom aan het zetten, hij is nu even terug met de nieuwe! lampjes omdat ze het niet deden, Dan gaan we lekker eten en daarna de boom verder optuigen.
    Ben zelf ook een buitenlands avontuur aangegaan in de vorm van een opleiding in Engeland, duurt 2 jaar en ik ga elke 8 weken erheen voor een week school.
    Kunnen we straks goed Engels kletsen!
    Nou dag liefke, tot de volgende keer
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Red Beach

Au pair

3 mei 2011, vertrek NZ

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2012

Verlaat australië verslag

02 Januari 2012

Sydney verslagen vanuit Coffs Harbour!

30 December 2011

Laatste dagje MELBOURNEE!

27 December 2011

MELBOURNEEE!

26 December 2011

AUSTRALIEEEE!
Marieke

Actief sinds 24 Feb. 2011
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 24404

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 08 September 2015

Au Pair USA

03 Mei 2011 - 11 April 2012

Au pair

Landen bezocht: