AUSTRALIEEEE! - Reisverslag uit Red Beach, Nieuw Zeeland van Marieke Cuijpers - WaarBenJij.nu AUSTRALIEEEE! - Reisverslag uit Red Beach, Nieuw Zeeland van Marieke Cuijpers - WaarBenJij.nu

AUSTRALIEEEE!

Door: Marieke Cuijpers

Blijf op de hoogte en volg Marieke

26 December 2011 | Nieuw Zeeland, Red Beach

1e dag, 1e kerstdag, MELBOURNE!

Hier ben ik dan weer een keertje en dit keer vanuit AUSTRALIEEE! :) Ik was zaterdag (kerstavond) naar Myrthe gegaan om kerstavond te "vieren" was zoals vanouds weer gezellig natuurlijk! Myrthe was zo lief geweest om mij s ochtends om 6.15 weg te brengen naar het vliegveld. Vlucht en alles was goed gegaan en duurde in totaal 4 uurtjes. Ik kreeg helaas geen kerstontbijtje omdat ik hier niet voor betaald had! :( Het tijdsverschil met NZ is 2 uurtjes dus.. Vanaf het vliegveld had ik een bus gepakt richting de stad. Daar werd ik op het station afgezet en vanuit daar ben ik naar het hostel gelopen. Om 12.15 kwam ik in mijn hostel aan. Toen heb ik mezelf even opgefrisd, het hostel verkend en daarna op pad gegaan. Ik ben trouwens wel een echte backpacker hoor met mijn 2 backpacks :p

Ik had mezelf lunch gekocht bij een bakkertje, echt super lekker was dat. Alleen snapte ik niet zo goed dat ze op 1e kerstdag open waren maar goed :p Met een fleswater en mijn backpack ging ik op pad. Ik was gaan lopen richting Federation Square, dit is het nieuwe centrum van Melbourne. Hier hebben ze 2 grote TV schermen en ze waren "The sound of Music" aan het afspelen dus heb ik daar even naar gekeken. Haha, grappig was dat ik beetje had opgeschoven zodat die een man plaats kon nemen naast zijn gezelschap bood hij me als dank daarvoor een sandwich aan, haha! Ik zei nee, zei die weet je het zeker er zit jam op, haha! Vond ik wel heel aardig overigens. Tegen over F.S zit St. Paul's Cathedral maar deze was gesloten dus kon ik niet naar binnen. Onderweg kwam ik nog een andere kerk tegen waar ze allemaal aan het zingen waren en dat klonk zo leuk dat ik het niet kon laten om even naar binnen te gaan. Bleek dat het alleen een repetitie was maar zo te horen maakte ze er een feestje van tijdens de mis als die er zou zijn geweest.

Het was best benauwd en ik begon moe te worden dus ben ik terug naar het hostel gegaan om daar wat te lezen en te schrijven (wat ik probeer iedere dag te schrijven in mijn schrift zodat ik al mijn avonturen met jullie kan delen!!).

Nadat ik wat uitgerust was had ik mijn " ballen" bij elkaar gepakt om mensen te gaan ontmoeten beneden in de kroeg. Na een tijdje begon ik te kletsen met een jongen en die nodigde me uit om bij hun aan tafel te komen zitten. Was hartstikke gezellig. Gelachen en muziek afgespeeld via de Jukebox. Ze waren allemaal locals dus geen mensen vanuit de hostel. Theresa (duitse AuPair vanuit AUCKL) had vertraging omdat ze niet konden landen vanwege de storm, jaja ik heb ook wit gezien tijdens de kerst in de ZOMER.. namelijk hagelstenen, niet normaal! Toen Theresa hier was zijn we wat eten gaan halen en daarna richting onze kamer. Het was toen al weer 10 uur.
Kortom ik vind Melbourne echt een hele leuke stad. Het doet me een beetje aan Londen denken :)Jullie horen nog van me wat ik nog meer heb gedaan hier.

Hele dikke kus van OZ!

Cheers, Mate! xx

  • 26 December 2011 - 10:27

    Papa En Mama:

    Wat geweldig leuk om zo je belevenissen te kunnen volgen,gaat helemaal goed komen! Geniet ervan en lezen later wel waar je dan weer rondhangt!xxxmom and dad

  • 26 December 2011 - 11:12

    Marie-José:

    Merry Christmas, Mariekske. Gaaf dat het zo goed is gegaan!
    We wensen je heel veel plezier.
    Groeten van ons allemaal uit Odijk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Red Beach

Au pair

3 mei 2011, vertrek NZ

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2012

Verlaat australië verslag

02 Januari 2012

Sydney verslagen vanuit Coffs Harbour!

30 December 2011

Laatste dagje MELBOURNEE!

27 December 2011

MELBOURNEEE!

26 December 2011

AUSTRALIEEEE!
Marieke

Actief sinds 24 Feb. 2011
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 24401

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 08 September 2015

Au Pair USA

03 Mei 2011 - 11 April 2012

Au pair

Landen bezocht: