Verlaat australië verslag - Reisverslag uit Red Beach, Nieuw Zeeland van Marieke Cuijpers - WaarBenJij.nu Verlaat australië verslag - Reisverslag uit Red Beach, Nieuw Zeeland van Marieke Cuijpers - WaarBenJij.nu

Verlaat australië verslag

Door: Marieke Cuijpers

Blijf op de hoogte en volg Marieke

14 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Red Beach

hoi hoi!

hihi, volgens mij ben ik niet meer echt te volgen op waarbenjij.nu vandaar dat ik maar weer van me laat horen.

Ik zal even maar australië verslag afmaken wan Byron Bay was niet de laatste plek waar ik geweest was. ;)

In Coffs Harbour had ik inderdaad echt niet veel gedaan, beetje rond gewandeld, wasje gedaan en beetje op de computer gezeten. Ik vertrouwde mijn accomodatie die ik Byron Bay had niet helemaal want ik had hun een mailtje gestuurd terwijl ik nog in NZ was en daar nooit wat op terug gehad. Ik had ze heel het weekend in Coffs Harbour proberen te bellen en zo net voordat ik naar Byron Bay zou gaan met de bus zat ik nog op mijn e-mail. Maar goed ook achteraf anders was ik daar super lang naar mijn hostel gaan zoeken waarschijnlijk. Ik had dus een mailtje van hostelbookers.com dat de accomodatie die ik had geboekt niet langer voor hun werkte dus dat ik geen verblijf plaats had in Byron Bay. Dit mailtje hadden ze naar mijn idee ook eerder kunnen sturen maar goed, ik moestn de bus in een half uurtje later. Ik zou deze dag met de Greyhound bus naar Byron Bay gaan. Voordat de Greyhound bus zou komen zou er een OZ experience bus komen die mensen op zou halen voor het surf camp, spot X! Ik had voor mezelf bedacht, als ik nou in die bus mee kan dan heb ik in ieder geval een plaats om te slapen vanacht.. Helaas kon dat niet omdat deze bus helemaal vol zat. To bad dus ik MOEST met de bus naar Byron Bay. Ik wist al dat het in Byron Bay echt super druk zou gaan worden dus een kans op een slaapplek in Byron Bay was zeer klein.

Toen ik in Byron aankwam stond daar een kerel bij de bushalte accomodatie te verkopen. Dit was ergens 20 minuten van Byron vandaan in een soort van bos en dan zou je in tenten slapen. Nu vond ik niet echt een heel fijn idee dus heb ik dit niet gedaan. Er was gelukkig een Italiaans meisje dat ook geen slaap plaats had. Wij samen naar hotels gelopen enzo maar ook dit zat ALLEMAAL vol. Toen kwamen we terecht bij Backpackers travel world X. Dit is een reisbureau voor backpackers waar je gratis mag internetten. Eigenlijk waren ze al gesloten dus mochten we er niet meer in. Nou ik het verhaal uitgelegd en dat we wilde kijken of er nog een bus kwam die dag die naar andere plaatsen gingen. Helaas dit was niet het geval; dus we zaten "vast" in Byron Bay. Hadden we maar besloten om op het strand te slapen, we moesten wel! Ik wilde eigenlijk de dag erna naar Sufers Paradise maar daar kon ik niet een dag eerder terecht dan dat ik al geboekt. Ik kwam het plaatse Coolangata tegen. Daar die mevrouw die op het reisbureau gewerkt of het leuk was en die heeft gelijk een hostel geboekt voor ons daar, super lief! Ook mochten we onze GROTE backpacks daar laten staan op eigen risico maar ik was allang blij dat ik die niet helemaal mee hoefde te sjouwen!

Het was rond 10 uur toen we alles hadden uitgezocht en dan toch echt de deur uit moesten omdat ze zelf ook graag naar huis wilde :p Ik wilde niet meteen het strand op om te gaan slapen want ik wist dat dat een hele lange nacht zou worden! Toen waren we naar een barretje geweest en daar wat gedronken tot een uurtje of 12. Toen richting het strand! daar een plekje opgezocht een gaan liggen. Rond 5 uur werd ik wakker van naakte jongens die over ons heen sprongen en foto's aan het maken waren maar voor de rest had ik redelijk goed geslapen.

Ik werd s ochtends wakker en ik was best trots op mezelf dat ik op het strand had geslapen :p We zijn toen terug naar het reisburau gegaan om onze tassen te gaan pakken. Ook hadden we even bij de supermarkt boodschapjes gedaan voor die dag. Ik had genoeg zand gezien voor die dag dus ik besloot om bij het reisbureau rond te hangen en beetje te computeren daar en beetje rond te lopen in Byron Bay. Ik zag daar nog mensen waarbij ik al een keer eerder in de bus had gezeten en nog wat nederlanders dus heb me niet verveeld die dag. Ook was ik nog even weesten winkelen en kwam per ongeluk met een aantal leuke dingen naar buiten, oops :p Toen was het tijd (gelukkig) om door te gaan naar Coolangata! Toen we bij de bushalte stonden te wachten kwam Karlijn (nederlands meisje dat met Anne mee was in sydney met new year) met 2 jongens net voor me neus een shuttle uitgetapt. Super grappig! Wij dus nog even nummers uitgewisseld zodat we nog wat af konden spreken want hun gingen ook richting brisbane uiteindelijk, hetzelfde als ik ;)

Toen we in Coolangata aankwamen en ons hostel gevonden hadden wilde we gaan inchechken. Hier was iets mis gegaan! dus ik vroeg aan die meneer of hij geen luchtbed had ofzo? Zegt hij ja matrassen is geen probleem, die heb ik genoeg alleen geen bedden. Dus ik zeg nou leg er maar 1 op de grond voor mij en daar wil ik dan GRATIS op slapen! Oh ja geen probleem als je dat echt wil hoef je daar NATUURLIJK niet voor te betalen etc etc. Nou prima dacht ik, dat is al de 2e nacht besparing op accomodatie, haha! Ook gaf hij ons internet vouchers aan enzo dus konden we gratis op het internet, chill! Was echt een super mooi hostel met zwembad, lounge ruimt etc. Ook hadden we een wasmachine die we gratis konden gebruiken op onze kamer dus daar gelijk maar even gebruik van gemaakt. Die avond hebben we niets meer gedaan.

Volgende dag hadden we heel de dag op het strand en bij het zwembad gelegen want het was zo'n lekker weer. Ook ging ik die avond alweer door naar mijn volgende stop; Surfers Paradise. Italiaans meisje bleef nog daar in Coolangata dus ik ging er alleen vandoor.

Toen ik aankwam in Surfers Paradise had ik het hostel gebeld en gevraagd of dat ze ook pick ups deden, nou ze kwamen er meteen aan! Toen ik in het hostel was en ingechecked was lieten ze me kamer zien. Ik sliep met 2 nederlandse meisje, een kiwi jongen en 2 franse meisjes wel gezellig kamertje! Die avond niet veel meer gedaan. De dag erop was ik even naar Surfers Paradise gelopen en beetje niets gedaan en uitgezocht of ik een dagje kon gaan zeilen. Die volgende dag ging ik dan zeilen, had er echt super veel zin in! Toen ik s ochtends op de boot kwam had er een groep van z'n 40 man een verjaardags feestje en die zaten dan allemaal bij mij op de boot en die helemaal in the picture stonden dus dat was wel een beetje jammer. Ook mochten we zelf niet echt zeilen maar goed. Ik was dus echt totaal niet lekker (zonnensteek) en dus niet met volle teugen kunnen genieten. Ik had Karlijn gesmst en gevraagd of ze naar Surfers Paradise wilden komen en dat deden ze. Toen ik s avonds terug was bij me hostel van het zeilen kwamen ze gezellig even langs. Die dagen daarna met hun beetje gebbq't, rondegelopen etc. Surfers Paradise is net zo'n beetje als Lloret de Mar! ;)

Op naar Brisbane. Ik ging met Karlijn en die 2 jongens naar Brisbane. Hier sliepen we in het YHA hostel waar ook nog 3 andere vrienden van hun zaten. S avonds met zijn alle spelletjes gedaan dus was heel gezellig. De dag daarna gingen we met zijn alle naar de australian zoo, dit was echt super mooi! Heb daar die show gezien van Steve Irwin's wife and kids. Zijn dochter (13) voert al gewoon krokodillen, echt super eng lijkt me dat. Ook nog koala's geaaid en kangaroes :) Omdat Karlijn met haar bups verder omhoog gingen bleef ik "alleen" achter. Felix een jongen bij de receptie was die dag erna ook vrij dus waren we samen de stad ingelopen. Nou Brisbane is dus echt maar een stad en niet veel te beleven. Daarnaast is het ook nog VIES warm dus zou daar niet nog een keer terug gaan!

En zo was het alweer vrijdag 13 januari 2012 en was het weer tijd om terug te gaan naar Nieuw Zeeland. Vond het niet zo heel erg hoor want me geld was toch op, haha!

AJ en Gaby hadden we opgehaald van het vliegveld. Was nog probleem met binnen komen trouwens. Omdat ik al mijn spullen had ingepakt de vorige avond was ik vergeten dat ik een appel en een kiwi bij me had. Ik had op het formulier gezet dat ik niets bij had van eten. Toen mijn tas door de scanner ging zagen ze dus iets zitten. Ik zei tegen die vrouw ja sorry was ik echt totaal vergeten gisteren tas ingepakt en vanochtend was het vroeg en totaal vergeten, bla die bla die bla! Moest ik wachten op een andere manier en die ging mij heel onvriendelijk behandelen en zei dat dat een boete was van 500 dollar. Nou dacht ik dat is ook een lekkere afsluiter van de vakantie zeg. Nu had ik dus héééél erg GELUK!!! en deed het systeem van die meneer het niet dus kreeg ik alleen een waarschuwing, HIEPHOIII! :D

Was wel raar want in dat weekend moest ik dus ook afscheid nemen van Gaby omdat zij die zondag naar Australië ging om daar nog voor 11 maanden te gaan au-pairen! Was een leuk laatste weekend van de vakantie en met Gaby.

En dan nu.. Alles is weer gewoon, de kids zitten al weer 2 weken op school! Ik lach me eigen weer kapot met Myrthe natuurlijk en ben ik aan het aftellen tot dat papa en mama hier zijn :D Het begint nu echt te korten en over drie en een halve week zijn ze hier al, is mijn laaste werkdag en moet ik afscheid nemen van Myrthe. Die heeft besloten om haar hostfamily te verlaten en om eerder naar huis te gaan! Maaaaaaaaaaaaaaaar... ik mag eerst nog z'n 4 weekjes gaan reizen voordat ik naar huis ga! Kijk daar echt heeeeeeel erg naar uit. Ik weet wel honder procent zeker dat ik de familie echt super erg ga missen. Maar gelukkig duurt het nog even voordat ik écht afscheid moet nemen.

De nieuwe au pair komt hier aan op 29 februari met haar vader. Daarna gaat ze 2 weken reizen en dan komt ze in de family werken. Melissa uit Engeland. Vind het wel leuk om de nieuwe au pair te leren kennen maar lijkt me ook wel raar dat er straks iemand anders mijn kamer in beslag neemt :p

Nou goed, terwijl ik aan het reizen ben zal ik vast nog wel een verhaaltje schrijven! Mocht ik eerder nog iets leuks mee maken laat ik het jullie misschien wel weten :p

Voor jullie allemaal een héle toffe carnaval! Vindt het echt super erg dat ik dat moet missen dus drink er AUB eentje op me! Volgend jaar mag ik het dus DUBBEL vieren!

Totwirruzzis!!

Dikke kus, Marieke xx

  • 14 Februari 2012 - 11:40

    Jaaap:

    We zullen een rosé biertje op je pakken. Eentje maar, want meer drink je er toch nooit:P haha

  • 14 Februari 2012 - 12:37

    Tom:

    Mooi verhaal Marieke! Ik krijg er heimwee van!! Geniet nog ff! En t zuidereiland word echt een te gekke afsluiter!!

  • 14 Februari 2012 - 21:10

    Astrid En Ruud:

    Heej Marieke, kunde daar in het verre Australie gin carnaval organiseren?
    Die weten nie wat ze overkomt!
    Hier volop bezig met de voorbereidingen.
    Net geoefend voor de act die we met de optocht gaan doen.
    Volgend jaar bende d'r wir gezellig bij.
    Nu nog lekker genieten want het begint zo langzaam aan toch al een beetje te korten.
    Alaaf!
    Groetjes en carnavaleske sproetjes Ruud en Astrid

  • 27 Februari 2012 - 10:14

    Marie-José:

    Lieve Mariekske, geniet nog even van de tijd dat je daar bent! Straks helemaal gaaf als je ouders er zijn!
    We gaan nu weer naar school. We hebben een leuke carnaval gehad. Ton en ik zijn samen nog naar Den Bosch geweest. Veel liefs en tot in Nederland. Dikke zoenen, Marie-Jo.

  • 28 Maart 2012 - 08:28

    Els:

    Wauw, wat een mooi verhaal weer!
    Inmiddels zijn jullie pap en mam al bij jou( geweest).
    Zal de verhalen nog wel horen.
    Het jaar is voorbij gevlogen volgens mij.
    En wat heb je veel ervaringen opgedaan!!
    Leuk dat je ons zo op de hoogte hebt gehouden,als ik het lef had zou ik dit ook wel gedaan willen hebben! Maar ik heb het lef niet
    Veel plezier nog.
    Gr.Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Red Beach

Au pair

3 mei 2011, vertrek NZ

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2012

Verlaat australië verslag

02 Januari 2012

Sydney verslagen vanuit Coffs Harbour!

30 December 2011

Laatste dagje MELBOURNEE!

27 December 2011

MELBOURNEEE!

26 December 2011

AUSTRALIEEEE!
Marieke

Actief sinds 24 Feb. 2011
Verslag gelezen: 1025
Totaal aantal bezoekers 24410

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 08 September 2015

Au Pair USA

03 Mei 2011 - 11 April 2012

Au pair

Landen bezocht: