de afgelopen 2 weekenden - Reisverslag uit Red Beach, Nieuw Zeeland van Marieke Cuijpers - WaarBenJij.nu de afgelopen 2 weekenden - Reisverslag uit Red Beach, Nieuw Zeeland van Marieke Cuijpers - WaarBenJij.nu

de afgelopen 2 weekenden

Door: Marieke Cuijpers

Blijf op de hoogte en volg Marieke

30 Mei 2011 | Nieuw Zeeland, Red Beach

Hi everybody!

Bedankt weer dat jullie een berichtje op mijn site hebben achtergelaten, super leuk is dat!

Ik zal maar even beginnen met hoe mijn stap weekend verlopen is want ik geloof dat daar veel vraag naar is. Intussen zijn er 2 stapweekenden geweest maar zal beginnen bij nummer 1. Die vrijdag avond ging ik naar Albany Mall (jullie zullen wel denken, alweer? Jaja, again) om te kijken of ik nog wat leuks kon kopen want ik meende natuurlijk dat ik niets bij me had om in te gaan stappen. Gelukkig was ik wel geslaagd! Zaterdag ochtend had ik heerlijk uitgeslapen. Iedereen was namelijk weg hier in de ochtend dus geen kinderen die rennen door het huis of schreeuwen of wat dan ook, heerlijk! Om 11.45 uur op mijn gemakje opgestaan, douchen, spulletjes gepakt & op naar Gaby. Vanuit Gaby de bus gepakt richting Auckland want we hadden om 16.00 uur afgesproken in Starbucks op Queenstreet. Vanuit daar eerst naar ons Hostel om te kijken waar we heen moesten.
Toen kwamen we bij het hostel aan, althans dat dachten we. Het was de verkeerde maar er waren er 2 van dezelfde hostels in een zijstraat van Queenstreet dus lekker handig. Moesten we nog verder de heuvel op! :( In de hostel aangekomen hebben we onze bedden opgemaakt, spulletjes neergelegd en weer terug naar het centrum. Die meiden hadden het er al heel de dag over dat ze echt dronken gingen worden en zo dus er moest natuurlijk alcohol gekocht worden. Omdat alcohol hier goedkoper is dan in Zweden moest daar natuurlijk op gedronken worden :p Ik hield het gewoon lekker bij me colaatje light! :) Met eten & drinken terug naar ons hostel om daar de voor avond van onze stap avond “in te drinken” Na mijn overheerlijk broodje subway als diner had ik even een mis momentje voor mijn vriendinnetjes. Het stappen was zo anders dan ik gewend ben dus..Hun begonnen al om half 7 met drinken dus ik had de bui al zien hangen! Van te voren heel gezellig gekletst, muziek geluisterd en gelachen dus dat was gezellig! Om 12 uur gingen we dan eindelijk de stad in. Sara was inmiddels zo dronken dat ze niet meer kon lopen maar ze wilde toch perse haar hoge hakken aan. We waren nog niet buiten of mevrouw viel al. Heel haar panty kapot met gaten etc. na 5 minuten op haar hakken te hebben gelopen moest ze haar schoenen wisselen. Haar hoge hakken pasten natuurlijk niet in haar tasje dus wilde ze alleen naar Starbucks gaan en daar vragen of ze op haar schoenen wilde passen?? Niet gedaan natuurlijk! Het heeft me een uur en 15 minuten gekost voordat ik in een bar/club was! Bij de eerste kwamen we niet binnen omdat de dames te dronken waren, toen was ik angstig voor de 2e maar daar deden ze gelukkig niet moeilijk! Stappen is hier helemaal niet duur. Voor de rest een hele gezellig avond gehad. Om half 6 waren we weer terug in ons hostel waarom om 9 uur weer de wekker ging om vervolgens om 10 uur weer uit te checken. Voordat we zondag naar huis gingen even wakker worden met mok thee van Starbucks :). Die zondag verder niet veel meer gedaan.

Maandag was het weer tijd om aan de bak te gaan. ‘s Ochtends moest ik naar school tot 1 uur maar toen ik thuis was lagen er 2 zieke kids op mij te wachten. Marijke en Marcel waren ziek. Maar niet heel ziek dus ze konden lekker tv kijken & bankhangen. Dinsdag was Marijke nog ziek en dit keer niet Marcel maar Jos! Woensdag mochten we lekker uitslapen want ze moesten naar de tandarts/orthodontist dus konden we wat langer blijven liggen! :) Daarna zijn ze allemaal naar school gegaan gelukkig. Donderdag zou ik met Gaby gaan lunchen maar dit kon niet doorgaan omdat Marcel weer ziek was. Ik weet niet wat voor NL’se bacterie ik bij me draag maar het is in ieders geval niet goed voor de kids! :p Vrijdag was een drukke dag. Heb die dag of op school of in de auto gezeten dus ik was blij toen het vrijdag avond was.

Vrijdag avond was Gaby bij mij komen eten & daarna hadden we een filmpje gekeken. Was erg gezellig. Het nadeel is dat Gaby geen verzekering heeft voor de auto dus niet kan rijden hier. Voor haar is het dus niet makkelijk om richting mij te komen met de bus want die om 10 uur gaat de laatste dus moest ik haar nog naar huis brengen. Ze is bezig met verzekering dus hopelijk kan ze binnenkort zelf rijden want nu rijdt ik altijd! ;)

Zaterdag had ik weer heerlijk uit kunnen slapen omdat de kids weer aan het sporten waren. Ook deze zaterdag was ik om 11.45 wakker :p Iedereen komt dan thuis dus wordt ik wakker van! Jos was jarig dus even zijn cadeautje gegeven, spulletjes gepakt en op naar Gaby. Daar hebben we filmpje gekeken en daarna richting de stad. Dit keer gingen we met Janine, Gaby, Sara & ik. Omdat Sara aan de andere kant van Auckland woont hadden we met haar afgesproken om 22.00 uur in de stad. Omdat Janine laat was waren we ook laat, maar dit netjes aan Sara laten weten. Toen we om 22.20/22.30 op de afgesproken plek stonden was Sara nergens meer te bekennen! :o Wij haar gaan zoeken of dat ze ergens in een club zat te wachten maar nee. Ook bellen en smsen had geen zin want ze reageerde er niet op. Bleek de volgende morgen dat ze geen zin meer had omdat ze te lang had moeten wachten op ons dus daarom maar naar huis gegaan. Beetje raar.. maar zonder Sara een hartstikke leuke avond gehad! Janine heeft ook de smaak te pakken van het uitgaan dus nog een party animal erbij :)!

En dan nu is het weer maandag. Vandaag had ik Marcel wéér “ziek” thuis! Vandaag heb ik heel het huis gesopt van onder naar boven. Marijke had een vrije dag van school en een vriendinnetje uitgenodigd dus 3 kids in een gepoetst huis, dat werkt niet. Of terwijl, van mijn werk is weinig meer te zien! :( Ze heeft wel weer cupcakes gemaakt, slecht voor de body maar zo jammie!

Vanaf nu is John iedere dinsdagmorgen thuis dus kan ik lekker uitslapen op mijn “vrije” schooldag! Behalve morgen dan want dan moet ik naar school omdat ik mijn klas geruild heb van maandag naar dinsdag voor deze week.

Alles gaat nog steeds goed met me. Met kerst staan er 2 weekjes Australië op de planning maar dat is nog niet helemaal rond. Donderdag ben ik hier al weer voor 4 weken. Wat gaat dat toch snel hè!

Verder nog nieuws in beek?
Veel plezier allemaal met de kermis voor degene die daar een kijkje gaan nemen!

Ik wacht weer met smart op de reacties die jullie achterlaten en ik hoop dat jullie na het lezen van dit verhaaltje weer op smart zitten te wachten op mijn volgende verhaaltje :)

Dikke kus & liefs!

  • 30 Mei 2011 - 08:24

    Noud:

    Hoi Marieke,

    Hey, het gaat nog steeds top lees ik. Leuk hé al die indrukken en ervaringen die je opdoet! Ik lees elke keer met veel plezier je verslagen.
    Kijk al weer uit naar de volgende. Doei!

    Noud.

  • 30 Mei 2011 - 08:25

    Moniek:

    He marie, weer heel leuk verhaaltje. Gaaf dat je misschien naar australie gaat!! spreek jexx

  • 30 Mei 2011 - 10:11

    Marie-Jo:

    Leuk marieke!
    Dansen jullie er ook tijdens het uitgaan? Of is het alleen kletsen en drinken?
    Leuk dat het zo goed gaat. veel liefs van ons allemaal. Marie-José

  • 30 Mei 2011 - 10:36

    Pien:

    Klinkt weer goed Marieke! Fijn dat het stappen de 2e x beter bevallen was dan de 1e x! Verder geen nieuws uit beek behalve dat de kermis heel gezellig is! Oh en nog een tip: kunt beter van boven naar beneden poetsen, haha zegt onze poetsexpert.

    X

  • 30 Mei 2011 - 11:08

    Marieke:

    @ Marie-Jo: Natuurlijk wordt er ook gedanst, wat dacht jij dan! ;) Uitgaan zonder dansen dat kan ik niet hoor :P Wanneer hebben we onze skype-date?? Zondag morgen 10 uur jullie tijd? Xx

  • 30 Mei 2011 - 12:24

    Klaar:

    Heej die Marieke,

    Fijn zeg dat het nog allemaal goed gaat daar!!! Wouter snapte er weer niets van gisteren, wel???
    Vertelde hij wel iets? Vanavond weer naar de kermis......die kids zijn niet te houden man! En vooral Gijs niet.....

    Maar fijn he poetsen en een uur later al geen eer meer hebben van je werk????Klinkt heel herkenbaar....

    Nou werk ze studeer ze en stap ze maar weer..

    Dikke kus de buurtjes

  • 30 Mei 2011 - 12:57

    Corianne:

    Hé Marieke,
    Fijn hè, van die kids die de zaak op z'n kop zetten? Hoezo, eer van je werk, bah! Ik leef met je mee ;) Wat een geweldig vooruitzicht: 2 weken Australië! Maar Australië is groot, naar welke hoek gaat de reis? Ik vind het superleuk om jouw avonturen te volgen!
    Groetjes, X

  • 30 Mei 2011 - 17:00

    Lieke:

    Heey Mariekjee!

    Hahah je klinkt als een echte huisvrouw! Fijn dat het stappen weer leuk was en dat er een nieuwe stapmaat bij is gekomen. Ik hoopte alleen in dit verslag iets te lezen over de beruchte foto, maar helaas.. Hoelang moet ik nog wachten!!!? Verder gaat hier alles goed, vandaag lekker stage gelopen zonder dat ik moe was, morgen met de kids naar bobejaanland! Het weer wordt alleen niet al te best helaas.. Vanavond nog ff over de kermis en woensdag zal ik er een op je drinken bij the party criminals! spreek je weer meid! -xxxxx-

  • 31 Mei 2011 - 20:19

    Jolien:

    Hee marieke,

    Het klinkt allemaal super!, de tijd gaat snel ja, 4 weken alweer,
    Hier gaat alles z'n gangetje, morgen laatste dagje school, dus gaat helemaal goed komen, spreek jr snel, xxliefs

  • 01 Juni 2011 - 18:07

    Papa:

    Hoi Schat,
    Ik hoorde van Marij dat je zat te wachten op een reactie van mij! Het is inderdaad weer een leuk verhaal alleen via Skype wisten we natuurlijk bijna alles al!Ik vind het ook zo leuk dat Tom waarschijnlijk dit weekend jou komt opzoeken,helemaal aan de andere kant van de wereld allebei en gewoon bij elkaar binnen lopen.Hier is het volop kermis en ik ga vanavond lekker een partij tennissen,daarna misschien nog even naar het Vrijthof.ik heb zondag enkele foto's gemaakt op de kermis met mijn mobiel en ik zal deze proberen te mailen. We hebben nu 10 dagen vakantie en gaan enkele dagen met de sleurhut naar Limburg. Heeft Jaap ook een beetje vakantie! veel liefs en tot horens/Skype! Papa xxx

  • 01 Juni 2011 - 18:58

    Mama:

    Hey marieke,
    Heb je vanmorgen al weer gesproken via msn en via de webcam gezien. Dat vind ik toch wel het leukste dat ik je even zie. Dan is het net of je dichtbij bent. Fijn dat het goed gaat daar. John heeft ons ook laten weten dat ze het super vinden dat jij er bent. En oh ja, niet alles vertellen daar over ons. Anders willen ze ons volgend jaar niet ontvangen. Nu naar de kermis onze vakantie inluiden. Groetjes en xxx van mama

  • 03 Juni 2011 - 11:36

    Els:

    Hoi Marieke, ik ben weer bijgelezen, leuk hoor!
    Mooi vooruitzicht om naar Australië op vakantie te gaan zeg!
    Ik stond vanmorgen naast jullie mam op de loopband bij multifit ( je weet wel 5 kilo d'r af en 6 erbij;) ) en hoorde dat ze met jullie pap volgend jaar jou op komen zoeken. Groot gelijk.
    De tijd vliegt voorbij, ook hier!
    Veel plezier maar weer! Tot de volgende keer.
    Gr., Els

  • 11 Juni 2011 - 05:55

    Marie-Jo:

    Lieve Marieke, Twan is weer veilig thuis! Leuk dat we van de week konden skypen.Is die Zweedse vriendin ook een au-pair?
    Je ouders belden gisteren vanuit de auto. Even gezellig bijgepraat! Fijn weekend, ga je weer stappen of iets anders gezelligs doen? veel liefs en tot de volgende skype, hahaha. Marie-Jo

  • 11 Juni 2011 - 14:44

    Ruud En Astrid:

    Heej Marieke, hier een berichtje uit het verre Hilvarenbeek!! Leuk om te lezen dat het zo goed met je gaat daar aan de andere kant van de wereld!! Kermis is weer achter de rug en we maken ons op voor het volgende feestje wat over een paar uur gaat losbarsten: zomergebloas!!
    Volgende week gaat het openluchttoneel in premiere........debuut van jullie pap.
    Wordt hartstikke leuk!! Nou Marie, we wachten vol smart op het volgende avontuur!! Groetjes en sproetjes Ruud en Astrid!!

  • 12 Juni 2011 - 12:51

    Marieke:

    @ Astrid: Ontvang jij de nieuwsbrief van mij want volgens mij had je jouw e-mail adres verkeerd ingevuld dus dat heb ik even overnieuw gedaan dus weet ik niet of je het nu wel goed is? Bedankt voor je berichtje, vindt het echt super vet dat jij mijn verhalen volgt! :) Haha! Jammer dat ik niet bij het toneelstuk kan zijn volgende week, maar ik zie je op mijn mams verjaardag want we gaan proberen even te skypen zodat ik even hoi kan zeggen tegen iedereen!! Tot woendag :p haha!

  • 18 Juni 2011 - 11:39

    Marie-Jo:

    Lieve Mariekske, leuk om met je te skypen 15 juni.
    We hebben een grandioos feest gehad. lekker gezongen met z'' n allen!De rosétjes van Jaap smaakten me prima, hahaha. Hopelijk heb je het niet te erg gemist en ben je daar ook nog steeds aan het genieten. veel liefs uit een zeer regenachtig Odijk! Mjosé

  • 18 Juni 2011 - 14:50

    Corianne:

    Hoi Marieke,
    Wat leuk dat je er toch even bij kon zijn op de Sarah verjaardag van jullie mam! Je viel wel met je kont(je) in de boter natuurlijk dat je ons geweldige optreden live mee mocht maken (haha!) Super om je even te zien. Ben weer erg benieuwd naar je volgende verhaal...
    Groetjes uit een zeer regenachtig Tilburg compleet met onweer :(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Red Beach

Au pair

3 mei 2011, vertrek NZ

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2012

Verlaat australië verslag

02 Januari 2012

Sydney verslagen vanuit Coffs Harbour!

30 December 2011

Laatste dagje MELBOURNEE!

27 December 2011

MELBOURNEEE!

26 December 2011

AUSTRALIEEEE!
Marieke

Actief sinds 24 Feb. 2011
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 24401

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 08 September 2015

Au Pair USA

03 Mei 2011 - 11 April 2012

Au pair

Landen bezocht: