eerste werkweek & een heel leuk 2e weekend! - Reisverslag uit Red Beach, Nieuw Zeeland van Marieke Cuijpers - WaarBenJij.nu eerste werkweek & een heel leuk 2e weekend! - Reisverslag uit Red Beach, Nieuw Zeeland van Marieke Cuijpers - WaarBenJij.nu

eerste werkweek & een heel leuk 2e weekend!

Door: Marieke Cuijpers

Blijf op de hoogte en volg Marieke

17 Mei 2011 | Nieuw Zeeland, Red Beach

Ja hoor, daar is ze weer! Mijn eerste werkweek zit erop en mijn 2de weekend ook. Inmiddels ook al weer gestart aan mijn 2de werkweek.

Het duurde even maar druk druk druk en moe dus vandaar.. maar het staat er op en ik hoop jullie weer te kunnen vermaken voor een paar minuten, afhankelijk van hoe snel je leest natuurlijk ;)

Afgelopen week zag er voor mij ongeveer zo uit:
John was dinsdag ochtend nog thuis en Liz woensdag ochtend voor eventueel vragen of bijzonderheden dat 1 van hun er dan nog was. Maar ik kan je vertellen bijzonderheden in de ochtend?? Ik heb ze nog niet meegemaakt! Om 5.45 sta ik op en zorg dat ik voor zover nodig me zelf klaar heb gemaakt voor dat de kinderen op staan. Als eerste wordt Marijke gewekt omdat die om 7.30 uur richting de bus moet om naar school te gaan. De jongens maak ik om half 8 wakker. Voor die tijd heb ik de vaatwasser gedaan beetje was opgehangen/gevouwen etc. Als de jongens opstaan moet ik boven zijn om hun ontbijt klaar te maken en de lunchbox. Ook hebben zij meer aandacht nodig in de ochtend dan Marijke, die helpt haar zelf! Om 8.10 vertrek ik met de jongens naar school tenzij ze op de fiets gaan dan moeten ze wat eerder weg. Als ik dan thuis kom van het wegbrengen naar school moeten en een aantal huishoudelijke taken gedaan worden waar ik verantwoordelijk voor ben. Zo moet ik iedere dag de vaatwasser opruimen en inruimen, stofzuigen als nodig is (dat doe ik iedere dag, niet zo zeer omdat het nodig is maar gewoon!) en ik houdt de was bij maar meestal is dat alleen het opvouwen van de was! Dat zijn de dagelijkse taken die ik moet doen. Dan is er ook nog iedere dag een extra taak zoals de keukenkastdeurtjes schoonmaken, magnetron schoonmaken, 2x per week de badkamers doen en 1x per week dweilen! Even wat kort over de stofzuiger, dat werkt anders als bij ons! Hier hebben ze een grote buis dat je in de muur moet steken en in de garage staat een ton. Het vuil dat je opzuigt komt dus allemaal in die ton terecht. Lieke begreep het niet dus ik heb voor haar speciaal een foto er van gemaakt! :p

Op maandag en dinsdag hebben de boys geen after-school-activities dus dan spelen we Risk (het reisspel). Ik heb ze dat cadeau gegeven toen ik hier kwam en ze vinden het een super leuk spel en ik ook, anders had ik het natuurlijk nooit gekocht! :p Had ze ook UNO gegeven maar dat is nog minder vaak gespeeld als Risk. De rest van de dagen is het af en toe thuis komen, wat eten en weer de auto in om ze weg te brengen. Op vrijdag bijvoorbeeld moet ik de badkamers doen als extra taak. Maar ik heb school van 9.00 – 13.00 uur dus als ik thuis kom is het 13.30. Heb ik een uurtje de tijd om de badkamers te doen, stof te zuigen, vaatwasser & de was op te vouwen of eventueel aan te zetten. Dan moet ik om 14.30 de jongens op gaan halen. Als zij thuis komen moeten ze snel omkleden, wat eten en weer in de auto want om 15.45 haal ik Marijke op bij het bus station en moeten we vanuit daar direct door naar dansles. Zo dat is een voorbeeld van een drukke dag. Maar dat is nu maar voor 10 weekjes omdat na 10 weken mijn Engelse les er ook op zit dus ben ik s’ ochtends ook thuis! ;)

Vorige week woensdag was het dan zover, mijn eerste schooldag! 4 uurtjes maar liefst, het leek wel een eeuwigheid. Ben ook al even niet meer naar school geweest dus ja. In mijn klas zijn we met zijn 4e. Een Italiaanse vrouw, 2 Koreaanse (vrouw & jongen) en ik dan. Heelaas geen leeftijdgenootjes dus dat is wel jammer. Ondanks dat is het wel een gezellig klasje en we leren veel van elkaar dus dat is alleen maar fijn natuurlijk!

Ik had vorige week Janine ge-sms’t (vriendin van Ayla) of dat ze van het weekend wilde meeten. Dus we hadden vrijdag avond afgesproken op Albany Mall. Later sms’te Yvonne en Linn of ik met hun mee wilde gaan naar Albany Mall dus dat kwam mooi uit. Hebben we met zijn alle daar beetje rond gehuppeld etc. Janine had zaterdag met een nieuw meisje afgesproken in Browns Bay (dorpje hier dichtbij) met een nieuwe au pair. Had ze mij gevraagd om mee te gaan want ik ben ook nieuw en zij ook dus dat is misschien wel leuk!

Dus dat heb ik gedaan. Hartstikke gezellig was het. Omdat Janine ‘s middags met Viola had afgesproken ging zij wat eerder weg. Gaby (Gabriëlla uit Zweden) en ik wilde wel wat voor sport gedaan en zumba leuk ons wel wat. Ik met haar mee naar haar huis gegaan om te kijken of we wat van zumba kunnen gaan doen. Is wel leuk want dan zie je ook hoe die andere meiden wonen. Ik ben echt jaloers op haar huis! Ze heeft een kei mooie badkamer en gezellige slaapkamer met inloopkast(je)! Toen zou ik eigenlijk rond 4 uur naar huis gaan maar omdat we beide geen plannen hadden zijn we naar de bios geweest! Kortom, gezellig dagje dus.

Zondag had Gaby met meisje, Sara, in Auckland afgesproken dus had ze mij ook meegevraagd. Voor de eerste keer naar Auckland dacht ik, jippieee :) Ik hoorde van iedereen Queenstreet is the place to be!! Nou ik was daar vond het allemaal wel tegenvallen. Nu vertelde mijn lerares op school dat alle winkels verhuist zijn naar de 2 naastliggende straten van Auckland dus een goede reden om nog een keer terug te gaan. ;) Het heeft wel een hele leuke haven & de skytower moet ik nog op. Dat is de hoogste toren in Auckland waar je van af kan springen of een skywalk op kan maken om gewoon achter glas over Auckland te kijken.

Maandagochtend een goed begin van mijn 2e werkweek, niet dus!! Ik was te laat wakker. Normaal staat Marijke zelf op maar ook zij had zich verslapen. Ik helemaal in paniek sorry Marijke maar we zijn te laat oh echt waar zegt ze, doe maar rustig aan we redden het wel en ja iedereen was op tijd de deur uit! :) Maandag avond hadden Gaby en ik afgesproken om naar onze eerste zumba les te gaan. Helemaal niet duur 10-ritten-kaart voor maar $80,-. Werkelijk waar, die vrouw kan dansen en ook super leuke muziek! Had alleen geen sportschoenen/kleding dus dat wordt even aanschaffen dit weekend.

Ik ben er inmiddels achtergekomen dat het zonnig moet zijn wil het een echte indruk op je maken. Voor de allermooiste views heb je zon nodig. Daarom ga ik was saven in de winter zodat ik meer kan uitgeven in de zomer! Ik heb volgens mij al verteld dat ik hier een bankrekening heb geopend, zo niet bij deze. Alleen het geld staat nu nog op mijn NL’se rekening omdat het niet gunstig is voor mij om mijn geld nu hier heen te halen. Als de wisselkoers lager ligt heb ik $100,- meer dan dat ik nu zou zakken dus vind ik toch wel de moeite waard om eventjes mee te wachten. De koers is al aan het zakken dus dat is mooi!

Ik heb nu zo’n bijna 3 jaar mijn rijbewijs, nog nooit geflitst in NL en nog nooit een boete. Ik zit hier nog geen 2 weken of ik ben geflitst! :( Maar John zei dat het me waarschijnlijk tussen de $50,- en de $70,- gaat kosten, ach waar praten we over. Oké het is sonde van mijn geld maar goed had me al ingesteld op $300,- ofzo. Jammer dat ik te laat was met mijn haren goed te doen en mijn big-smile op te zetten want hier krijg je een boete met een foto erbij en de camera staat echt recht op je face! Maar Pappa Joe schrijft een brief als hij zelf een boete heeft naar de overheid zo van; ik heb nou al 60 jaar mijn rijbewijs jullie moet je ergens anders op concentreren etc. en zeer waarschijnlijk andere niet tegen sprekende argumenten dus wie weet als ik hem lief aankijk hij mij helpt met een briefje en met nog meer geluk kijkt de overheid door de vingers. Maar dat vind ik waarschijnlijk te omslachtig om dat allemaal te moeten doen dus betaal ik hem gewoon.

Vandaag heb ik heel de dag gepoetst en beetje rustig aan gedaan. Dat was echt nodig want het weekend was geweest , ik was best moet en de keuken was een puinhoop omdat ik met allemaal kookliefhebbers in huis woon!

Verder ben ik naar de NL’se shop geweest in Orewa. De nodige dropjes gehaald :p Had het de boys laten proeven maar ze spuugde het uit, haha! Geen appelmoes gekocht dat heb ik al 10 dagen niet op. Ook niet bij mijn bloemkool & broccoli en zelfs niet bij mijn aardappelpuree. Marcel vroeg me, toen ik vertelde dat ik daar geweest was, heb je mayonaise meegebracht want die van jullie is zo lekker, haha!

De winter begint hier nu dus er valt wat meer regen en vooral in de ochtenden en avonden is het koud. Overdag is het 20 graden met zon en regen omstebeurt dus niets te klagen!

Volgend weekend is het dan zover, ik ga STAPPEN!! :):) Ben echt zo benieuwd hoe dat hier is. Ook slaap ik dan in een Hostel omdat het fijner is. Het is wel te doen om naar huis te komen maar een hostel heeft ook wel iets. Eigenlijk wilde ik gaan coutchsurfen maar dat wilde die ander meiden niet en omdat nou in mijn eentje doen is ook niet echt iets.

Ik ga er mee stoppen want er moet nog wat huiswerk gedaan worden voor morgen vroeg!

Fijne werk, school, verjaar - of andere dag & tot mijn volgende verhaaltje.

Dikke kus, liefs!!

  • 17 Mei 2011 - 09:47

    Noud:

    Hoi Marieke,

    Goed bezig zeg...........
    Ik vind het erg leuk om je ervaringen te lezen. Ik ben er van overtuigd dat alles wat je meemaakt jouw persoonlijkheid alleen maar doet toenemen. Als je straks terug komt in Beek ben je een hele dame. Dat is ook wat.........
    Werk ze en ik kijk weer uit naar het volgende verhaal.

  • 17 Mei 2011 - 10:20

    Lieke:

    Hee Marie,

    Leuk verhaaltje. Het meeste wist ik al maar toch weer leuk om nog eens te lezen! Veel plezier dit weekend en deze week. Ben benieuwd naar je eerste stap-ervaring daaro! Maar.. ik hoor niets over de kiwi's? Nog geen gevonden? haha;)

    Ik heb het druk met school:( bah.. saai leven hier!

    x Liek

  • 17 Mei 2011 - 11:42

    Anouk:

    Hee Marieke, klinkt allemaal weer erg leuk wat je hebt gedaan. 1 ding viel me op. Aardappelpuree met appelmoes????? Gadverdamme.
    Veel plezier nog!

    Groetjess

  • 17 Mei 2011 - 12:56

    Pien:

    Marieke!

    Alweer een leuk verhaal om te lezen! Bent al een echte huisvrouw aan het worden hoor ik al, kinderen naar daar brengen en ophalen, daar ff poetsen, volgende kind weer wegbrengen, toe maar! Wel leuk dat je al zoveel mensen hebt leren kennen waar je leuke dingen mee gaat doen en ook ik ben erg benieuwd hoe het stappen daar je gaat bevallen! Spreek je snel weer!

    X

  • 17 Mei 2011 - 14:45

    Papa:

    Hallo schat, Wat geweldig leuk om weer iets van je te lezen. Ik vind het zo gaaf dat je al veel vriendinnen hebt ontmoet, daardoor wordt je wereldje nog groter en leer je ook van andere mensen. Net wat Noud schrijft, als je terug komt ben je een hele dame met zoveel levenservaring waar een ander jaloers op is. je moet alleen zelf niet te veel veranderen,hoor!!! ik krijg steeds meer zin om volgend jaar naar jouw leven daar te komen kijken.Ik heb geprobeerd contact te zoeken met je via Hyves maar dat lukt niet. Gisteren met Marij aan een tenniswedstrijd meegedaan via Achmea.voor de rst is het druk met werken,repetitie voor het openluchttoneel,zaterdag kookworkshop bij Jan,zondag naar Carla en Guus, 's middags met Astrid naar Toneelvoorstelling van Koek Ketelaars. Voor de rest is het rustig in huis!! Geniet van alles,veel kusjes Papa

  • 17 Mei 2011 - 15:47

    Ellen:

    Hee Marieke,

    Leuk om weer je verhaal te lezen! Ik weet wel wie ik vraag om te komen poetsen als je weer terug bent...:p Dat kun jij als de beste straks! ;) Leuk voor je dat je al zoveel mensen hebt ontmoet... ben heeel benieuwd naar je eerste op stap ervaring daar! Neem je fototoestel maar mee dan....en maak maar is een foto van een echte nieuw zeelandse BOY!

    Meid succes maar weer en ik spreek je wel weer op msn... (bijna elke dag al:p) XX

  • 17 Mei 2011 - 18:37

    Klaar:

    Marieke !!!!

    Wat een verhaal weer zeg!!! Echt zo leuk om te lezen!!
    Enne een beetje rustig jij met je rij gedrag he??? Hahaaha...dat is ook iets zeg! Achja leer je ook weer van......

    Erg fijn te lezen dat het allemaal goed met je gaat! Wouter vroeg laatst nog wanneer komt Marieke terug uit Zeeland??? Soooo lief......

    Nou meid, werk ze leer ze en geniet ze!!!

    Dikke kus van de buurtjes

  • 17 Mei 2011 - 19:50

    Mama:

    Wat een leuk verhaal schrijf je weer. Ik zit met smart te wachten dat je geschreven hebt. En weet je nog dat Helga ook een stofzuiger systeem in huis had gemaakt. Misschien was je toen nog te klein.Vandaag weer over moeten werken bij achmea, nog een dag en dan een lekker weekend. Ben benieuwd naar de nieuw zeelandse boys. Geniet van het leven en pluk de dag. Een ding weet ik wel als jij terug bent dan wordt het huishoudelijk werk voor mij een stuk makkelijker met zo'n goeie hulp.xxx mama

  • 17 Mei 2011 - 22:18

    Els:

    Hallo Marieke,
    Wat een gezellig verhaaltje weer!
    Maarre even over die skytoren: je bent toch niet van plan om daar vanaf te bungiejumpen hè? Niet doen hoor, je ouders krijgen een hartwip, echt waar;)
    Hou het maar bij shoppen en bekeuringen maken en fijn met de girls op pad gaan en zo, wel zo veilig( op die bekeuringen na dan).
    Leuk hè dat huishouden, en veel eer heb je d'r van hè???,
    Krijg je nou niet steeds meer respect voor je moedertje die dat allemaal al 100.000 jaar doet buiten d'r baan om.
    Haha, jong geleerd is oud gedaan.
    Veel plezier komend weekend, en tot je volgend verhaaltje! Gr.Els




  • 18 Mei 2011 - 09:24

    Noud:

    @Andy:

    Gisteren met Marij aan een tenniswedstrijd meegedaan via Achmea. voor de rest is het druk met werken,repetitie voor het openluchttoneel,zaterdag kookworkshop bij Jan,zondag naar Carla en Guus, 's middags met Astrid naar Toneelvoorstelling van Koek Ketelaars. Voor de rest is het rustig in huis!!

    Ja, dat snap ik.......ge bent nooit thuis, logisch dat het er rustig is!!!!!

  • 18 Mei 2011 - 10:15

    Neef Tom:

    Wat!! Geen appelmoes!?

  • 18 Mei 2011 - 18:03

    Jolien :

    haa marieke!

    het klinkt allemaal super leuk! leuk dat je al nieuwe mensen hebt leren kennen! heel veel plezier met stappen, haha ik ben ook benieuwd hoe het daar is! tot je volgende verhaaltje!

    liefs Jolien

  • 18 Mei 2011 - 18:57

    Marie-Jo:

    Wat een leuk verhaal Marieke! Echt gezellig om te lezen. Ik ben echt heel blij dat je het zo naar je zin hebt. Ik vraag me af hoe het met de ontwenningsverschijnselen gaat!!!
    geen appelmoes......
    wel lekkere Jaap aardappeltjes?
    Veel plezier met het uitgaan en het slapen in the hostel, liefs, Marie-José

  • 25 Mei 2011 - 07:31

    Corianne:

    Marieke,
    Net weer even bijgelezen... Wat leuk om te lezen wat je daar allemaal meemaakt. Ook superleuk dat je al wat vriendinnen hebt. Ik hoop snel iets te lezen over het uitgaansleven daar! Ik heb de foto's gekeken op facebook, wat een leuk huis met een super uitzicht!! Ik zou bijna jaloers worden... ;) Groetjes uit Tilburg xxx

  • 26 Mei 2011 - 10:01

    Papa:

    Hoi Marieke, ik zit met smart te wachten op een nieuw verslag! Heb je het te druk met stappen,poetsen,studeren,winkelen,MSN'en etc etc?
    vele kusjes , papa

  • 28 Mei 2011 - 18:47

    Helga:

    Heey Marie lieve groeten hier uit Beek van ons uit de Venusstraat.
    Goed bezig hoor daar in het verre NZ.
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Red Beach

Au pair

3 mei 2011, vertrek NZ

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2012

Verlaat australië verslag

02 Januari 2012

Sydney verslagen vanuit Coffs Harbour!

30 December 2011

Laatste dagje MELBOURNEE!

27 December 2011

MELBOURNEEE!

26 December 2011

AUSTRALIEEEE!
Marieke

Actief sinds 24 Feb. 2011
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 24399

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 08 September 2015

Au Pair USA

03 Mei 2011 - 11 April 2012

Au pair

Landen bezocht: