nu als echte au pair! - Reisverslag uit Red Beach, Nieuw Zeeland van Marieke Cuijpers - WaarBenJij.nu nu als echte au pair! - Reisverslag uit Red Beach, Nieuw Zeeland van Marieke Cuijpers - WaarBenJij.nu

nu als echte au pair!

Door: Marieke Cuijpers

Blijf op de hoogte en volg Marieke

09 Mei 2011 | Nieuw Zeeland, Red Beach

Kia Ora

Allemaal bedankt voor de reacties die jullie hebben achterlaten! Hartstikke leuk om te zien wie mij allemaal volgen.

Omdat er volgends mijn ouder al weer veel vraag naar was hoe het met me ging en hoe de family is en de kids.. hier weer een verhaaltje en dat na mijn eerste dag als au pair.

Ik zal beginnen waar ik met mijn vorige verhaal geëindigd was! Die vrijdag ben ik heel de dag alleen geweest. Het regende die dag dus ik kon niet echt ergens heen. Ik was al wel heel vroeg wakker, dat is hier normaal ofzo voor mijn biologische klok? 5.45 wordt ik hier wakker. (val daarna nog wel een keer in slaap hoor :)) Heb die dag wat in mijn boekjes gelezen over nieuw zeeland en van wat er hier in de buurt allemaal te doen is. Voor de natuur zal ik echt naar het zuidereiland moeten en wil ik wat zien van het noordereiland dan moet ik zeker 2 a 3 uur rijden. Wil dit weekend wel wat gaan ondernemen dus dat komt goed. Vrijdag avond zijn we (john, pia & ik) naar de rugby game geweest van Marcel! Er grappig om te zien hoe dat die kleine jongetjes elkaar tekkelen, neerhalen op de grond en aan hun kleren trekken, niet normaal!

Vrijdagmiddag smste er een vriendin van Ayla (de vorige au pair) of dat ik zaterdag met hun naar een shoppingmall wilde gaan. Hartstikke leuk natuurlijk dus dat heb ik gedaan. Ze hebben me om 11 uur opgehaald en ik was om half 7 s avonds pas thuis! Het was erg gezellig geweest. We waren met verschillende nationaliteiten. Een duitse, deense, sweedse en oer hollandse (mijzelf!) au pair! :) Mijn eerste truitje op nieuw zeelands bodem is dus ook in the pocket! :p

Zondag heeft Liz me uitgelegd hoe dat ik de huishoudelijke taken moet doen. Daarna ben ik met Pia, de duitse student, in de auto gestapt en ben ik een eindje gaan rijden. Eerst zijn we naar de school gereden waar ik naar toe ga, hoe ik daar moet komen enzo. Heel raar want ieder vak heeft zijn eigen stukje grond zeg maar. Het zijn allemaal van die "bouwketen" maar dan wat netter. Het valt dus niet allemaal onder 1 dak dus je moet iedere keer naar buiten als je naar een andere les moet. Ook iedere leraar heeft zijn eigen klas lokaal vertelde Pia me. Daarna zijn we richting stanmore bay gereden om de kijken bij de sportclub wat ze te bieden hadden etc. Lijkt me wel leuk om wat te gaan doen qua sport maar ik ken mezelf en fitness lijkt me geen goede optie. We hebben in ieder geval allebei 2 gratis x sporten kunnen bemachten dus dat is mooi!

Vandaag was het dan zover mijn eerste dag als "au pair"! Ja jullie mogen dan ook van nu af aan au pair tegen me zeggen ipv marieke :p Omdat Liz, Marijke en Jos gisteren naar het concert waren geweest van Katy Perry had ik alleen Marcel vanochtend. Marijke en Jos mochten thuis blijven. Had afgesproken met Liz om, om 06.45 boven te staan (waar we "leven", ik slaap namelijk beneden) ik kwam boven maar er was nog niemand te bekennen dus heb ik een heerlijk kopje thee voor mezelf gezet en heb ik de vaatwasser leeggeruimd. Liz bracht Marcel naar school dus kon ik thuis blijven. Omdat Jos en Marijke nog niet wakker waren kon ik nog niet stofzuigen, was bang dat ik ze wakker maakte en ze lagen er gisteren laat in dus dat is ook niet de bedoeling. Toen iedereen bovenwater heb ik huis gestofzuigd. Dat gaat hier via een slang die je in de muur moet doen en dan door het huis heen gaat het vuil in een bak die in de garage staat, je gebruikt dus geen stopcontact :p Marijke had een practicum voor school, zelf ijs maken. Dat vond ik wel grappig om te doen dus heb haar meegeholpen. Helaas is het ons niet gelukt om een echt italiaans bolletje vanilla ijs te creëren. We hadden late lunch vandaag dus daarna heeft Marijke haar spullen gepakt voor haar Netball practice, in de auto gesprongen om Marcel op te halen op school en daarna door om Marijke af te zetten voor haar netball practice. Waren we verkeerd gereden dus ik moest ergens draaien. Omdat ik soms nog moet wennen aan het links rijden nam ik de bocht niet ruim genoeg en ik dacht wat staan die auto's onhandig hier maar ik stond dus zelf aan de verkeerde kant, hahah! Net als ik moet draaien pak ik ook de cirkel rechts om maar dat moet dan eigenlijk ook links om, kwestie van wennen denk ik! Toen ik thuis was met de boys hebben we afternoon tea gedaan en daarna hebben we UNO en Risk het reisspel gespeeld, they and i love it! [L] en toen kwam John weer thuis dus zat mijn taak er op voor vandaag.

Woensdag wordt mijn eerste schooldag! Geen idee wat me te wachten staat maar ik heb er wel zin in omdat het engels me af en toe nog wel belemmerd in de omgang met de kids.

De kids zijn echt super leuk! Ze willen me van alles leren en uitleggen dus dat is echt leuk! Marijke is een echt meid aan het worden maar dat is wel leuk om te zien. Jos is een serieuze jongen die weet wat hij moet doen en als je wat vraagt doet hij het meteen. Marcel is de clown in huis. Moet echt vaak om hem laggen. Vanmiddag haalde ik Marcel op op school en vroeg hoe het met hem ging. Hij zegt goed! Nou eigenlijk helemaal niet goed want mijn veter is los. Dus hij bukt om zijn veters te strikken en zegt oh marieke het gaat echt uitstekend met me nu ik mijn veters heb gestrikt, haha!

Nog eventjes wat korts. Lieke en Pien hebben korte rondleiding gehad via de webcam dus die weten inmiddels hoe dat het er ongeveer uitziet. De foto's zijn gemaakt inmiddels maar mijn computer leest mijn SD kaartje niet van mijn camera dus ik moet nog even kijken hoe we dat gaan fixen.

Pappa Joe is weeste jagen de afgelopen 2 dagen want het jachtseizoen is geopend. Dus wat er morgen op mijn bord ligt, IK WIL HET NIET WETEN! maar het zal vast wel iets zijn wat pappa joe geschoten heeft.

Ik ga gauw naar bed. Morgen moet ik om 06.00 opstaan om te zorgen dat ik voor 06.15 klaar ben en daarna moeten Marijke uit bed. John is hier om me te helpen nog morgen vroeg dus dat komt goed!

Jullie een fijne dag allemaal en tot het volgende verhaaltje!

Dikke kus & veel liefs! xx

  • 09 Mei 2011 - 10:41

    Amber:

    Hee Cuijpie!
    Ik hoorde van lieke al dat alles vers op het bord komt. Even wennen denk ik;) Zoals ik ook kan begrijpen met het links rijden! leuk dat je iedereen als zo goed kent en jou ook waarderen natuurlijk!Hoe is de verderling per week? Of hangt dat af van die ouders natuurlijk. Show die foto's maar eens snel! Wat ik uit je woorden opmaak is het geen klein flatje:P

    Heel veel plezier nog deze week!

    Liefs

  • 09 Mei 2011 - 11:03

    Moniek:

    He Marie,,

    heel leuk om te horen dat alles goed met je gaat en het naar je zin hebt!! Ook gaaf dat ze je al oppad meenemen en dat moet je zeker zo volhouden;). Ik ben erg benieuwd naar je eerste schooldag. Je ligt nu waarschijnlijk lekker te slapen:p. Ik zie het volgende verhaaltje wel weer verschijnen!!

    xx

  • 09 Mei 2011 - 11:19

    Noud:

    Nu ben ik er ook snel bij. Is wel iets voor jou, iedere dag zo vroeg uit de veren. En mooi om te lezen dat je al zo veel indrukken hebt opgedaan.
    Misschien kun je nog contact leggen met Tom, die is vandaaag naar Auckland gevlogen.

  • 09 Mei 2011 - 11:46

    Lieke:

    Heuuuuuuuuj Mariek!

    Ik heb je vanmorgen nog gesproken, maar ik zal toch nog maar even reageren. Hahaha dat van die stofzuiger had je nog niet verteld, ik krijg er niet helemaal een beeld bij, maar wel grappig dat het daar zo op een andere manier gaat. Het lijken me inderdaad ook erg leuke kids! Fijn dat het allemaal goed gaat hé nanny! Niet te streng zijn hé.
    Nou succes weer verder deze week AU PAIR! (dat moest toch, ipv marieke ;).

    Ik spreek je waarschijnlijk morgenvroeg(voor jou avond) wel weer even op msn.

    Xx Liek

  • 09 Mei 2011 - 12:13

    Petra:

    Lieve Marieke,

    Ik had niet gedacht dat ik het zo leuk zou vinden om je avonturen te lezen. Meid, wat ben je een geweldig avontuur aangegaan. Ik vind het zo bijzonder dat je alles gewoon op je af laat komen. Volgens mij ben jij helemaal geknipt voor deze rol als au pair! Heel veel liefs,
    Petra

  • 09 Mei 2011 - 13:40

    Papa:

    Heerlijk o m weer iets van je te lezen, was ook wel laggen/lachen via Skype,net of je niet zo ver weg bent. Wouter snapte er helemaal niets van!
    ik ben erg benieuwd naar de foto's,hoop dat dit lukt binnenkort.
    Ik vind dat je erg leuk schrijft,dat leest ook makkelijk en geeft heel goed aan hoe het daar allemaal gaat. Wel tegen John zeggen dat hij niet altijd in dat rare PSV shirt moet rondlopen. veel liefs, Papa

  • 09 Mei 2011 - 13:55

    Jolien:

    haa marieke,

    het klinkt allemaal super leuk , je hebt het al echt naar je zin! de kindjes klinken ook erg leuk! heel veel succes nog en pas op met auto rijden , haha!

    liefs xx

  • 09 Mei 2011 - 14:23

    Marie-Jo:

    Leuk verslag Marieke! Hoe oud zijn die kinderen?
    Ons lammetje doet het gelukkig goed!
    veel liefs en succes op school! Ton en Marie-José

  • 09 Mei 2011 - 17:00

    Imke:

    Dag mevr. de Au Pair,

    Wat fijn om te lezen dat het je daar allemaal zo goed af gaat en dat je het zo ontzettend goed naar je zin hebt! En die Marcel, haha ken hem niet maar toch een geweldig kind! =p Had je zaterdag op msn al even gesproken maar inderdaad erg gezellig dat die meiden je meteen mee vroegen en goed van je dat je dan ook gewoon lekker met ze mee op pad gaat! Hoe is het weer daar? Ik zal je deze week vrij weinig spreken op msn aangezien ik iedere dag s'ochtends al moet beginnen met werken, maar ik blijf je volgen en kijk nu alweer uit naar je volgende verhaal!

    Succes weer de komende dagen en geniet van ieder moment!

    Liefs, xx

    Imke

    P.s. Hoe zijn de avonden? Al wat beter?

  • 09 Mei 2011 - 17:22

    Mama:

    Hey, Marie, leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Als het goed is wordt je nu weer wakker voor je tweede dag als au pair. Wassen,stofzuigen en kinderen naar school brengen. Je lijkt wel een huisvrouw. Leuk om je op skype te zien. Het lijkt net of je dan niet ver weg bent. Tot skypes. Liefs mama.

  • 09 Mei 2011 - 17:33

    Carin:

    Héé Mariek,
    Zo ik heb je ook toegevoegd aan mijn "favorieten" en ga jou verhalen ook op zeker volgen! En wat ik tot nu toe lees is helemaal top! Je reist van de éne naar de andere kant van de wereld alsof je het vaker hebt gedaan en nu het huishouden doen alsof je anders deed, super hoor. Ga behalve "au-pair"zijn ook genieten en veel nieuwe mensen ontmoeten, maak er een mooie tijd van meid. Wij zullen via je verhalen mee genieten.
    doeiii lieve groet Carin

  • 09 Mei 2011 - 18:26

    Els:

    Je kunt ook altijd nog schrijfster worden!

  • 09 Mei 2011 - 18:55

    Klaar:

    Marieke!!!

    Weer een top verhaal! Wat schrijf je leuk zeg!
    Ik heb je gezien op de webcam, erg grappig dat dat tegenwoordig allemaal zo kan he?! En dat snoetje van Wouter, geweldig!
    ERg goed te horen dat je het zo naar je zin hebt! Bevalt het huishouden doen je een beetje....en zo voor de kids zorgen? Nou we wachten alweer met veel zin op je volgende verhaal..

    Kus

  • 09 Mei 2011 - 20:45

    Marloes:

    Hoi Marieke,

    Zo je avontuur is nu dan echt begonnen. Fijn dat je je meteen goed thuis voelt en dat het allemaal zo goed klikt met de familie. Ik ga je volgen via je site! Groetjes van iedereen hier thuis.

    Marloes

  • 11 Mei 2011 - 02:38

    Tom:

    hee oppas :D

    ik heb ff snel bijgelezen! Maar het meeste had je me gistere al vertelt aan de telefoon!! Ik zi tnu in het noorden.. spreek/zie je snel!!

    cheers tom!!

  • 11 Mei 2011 - 10:13

    Corianne:

    Hé Marieke,
    Wat leuk om jouw verslagen te lezen! Het komt helemaal goed met jou daar, zo te lezen. Wij waren vorige week op vakantie dus vandaar dat ik nu pas kan reageren. Ik ga je zeker volgen het komende jaar. Heel veel succes en vooral genieten van je tijd daar! Dit neemt niemand je meer af!
    Dikke knuffel, X

  • 11 Mei 2011 - 17:49

    Astrid:

    Halleeekes,
    Nog maar net in Nieuw Zeeland en nu al zo veel meegemaakt!! Hartstikke leuk om te lezen!! Hier in Hilvarenbeek gaat alles zijn gangetje. Heel Nederland is natuurlijk in de ban van het Eurovisie Songfestival!! Morgenavond (donderdag 12 mei 21:00) moeten "onze" mannen (lees de 3 J's) optreden.......ik heb er een goed gevoel over......Ruud iets minder, maar we wachten vol spanning af. Ik houd je op de hoogte!! Groetjes en hollandse zomersproetjes Astrid xxx

  • 12 Mei 2011 - 11:46

    Djoeke:

    Super gaaf om te lezen mariek!!
    hou ons op de hoogte!! ben zo blij dat het bevalt!!
    leuk dat die kinderen het nu al lekker kunnen vinden met je en je zo helpen.
    Heel veel succes! x

  • 13 Mei 2011 - 09:49

    Noud:

    Ook ik had me erop verheugd Astrid, maar de 3 Jees is in een keer de 3 Nees geworden. Jammer.
    maar marieke, dat gaat aan jou toch een beetje voorbij daar. geniet maar vabn alles wat in NZ gebeurt en dat is al heel wat.

  • 13 Mei 2011 - 12:06

    Rian Berens:

    Hallo Marieke
    Ben toch helemaal vergeten om nog even langs te komen voor je vertrek
    Maar bij deze van ton en mij het beste geniet ervan en maak er een mooie leerzame tijd van.
    Maar dat gaat je wel lukken lijkt me
    Fijn hè met die webcam computers end dan kun je toch je contacten in Nederland een beetje bijhouden
    Ik zal je stukjes blijven lezen
    Heel veel Gr.x Rian

  • 14 Mei 2011 - 20:48

    Inge:

    Hoi Mariek,
    Jammer dat we niet op jouw afscheidsfeestje konden komen, maar we zaten in Frankrijk. Leuk om op deze manieren jouw avonturen bij te houden. Wel super dat de vriendin van de vorige aupair contact met je heeft opgenomen om iets leuks te gaan doen. Jouw moeder is gisteren nog hier geweest en heeft al wat verhalen verteld. We (ook de rest van de familie) houden jouw reisverslagen in de gaten.
    Liefs de Akkermannetjes

  • 15 Mei 2011 - 05:36

    Monique:

    Ha meisje,

    Goh, wat een avontuur.
    Krijgt aardig wat nieuwe indrukken.
    Maak er wat van daar (maar daar hoef ik bij jou niet over in te zitten) en misschien tot ziens?
    Veel plezier!

    XXX Monique

  • 15 Mei 2011 - 07:56

    Marie-Jo:

    lieve Mariekske, we hebben skype geinstalleerd op de computer!
    Ik hoop dat we een keer kunnen skypen. Hoe ben jij aangemeld?
    Veel plezier en succes met alles, liefs, Marie-José en de aanhang

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Red Beach

Au pair

3 mei 2011, vertrek NZ

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2012

Verlaat australië verslag

02 Januari 2012

Sydney verslagen vanuit Coffs Harbour!

30 December 2011

Laatste dagje MELBOURNEE!

27 December 2011

MELBOURNEEE!

26 December 2011

AUSTRALIEEEE!
Marieke

Actief sinds 24 Feb. 2011
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 24397

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 08 September 2015

Au Pair USA

03 Mei 2011 - 11 April 2012

Au pair

Landen bezocht: