Thuis - Reisverslag uit Red Beach, Nieuw Zeeland van Marieke Cuijpers - WaarBenJij.nu Thuis - Reisverslag uit Red Beach, Nieuw Zeeland van Marieke Cuijpers - WaarBenJij.nu

Thuis

Door: Marieke Cuijpers

Blijf op de hoogte en volg Marieke

05 Mei 2011 | Nieuw Zeeland, Red Beach

Lieve allemaal,

Daar ben ik dan en dit keer schrijf ik mijn verhaaltje vanuit mijn thuis voor het komende jaar! :)

Maandag 2 mei had ik mijn goodbyeparty! Het was erg gezellig alleen was ik hartstikke moe dus.. Mijn vrienden/vriendinnen hebben allemaal een leuk verhaaltje voor mij geschreven en dit samen in een mapje gedaan. Natuurlijk had Lieke ook een liedje gemaakt want zonder lied van liek, kun je niet vertrekken!!

Dinsdag 3 mei ging ik bepakt en bezakt met pap, mam, oma & lieke richting schiphol! Op de A2 komen we in de file terrecht, natuurlijk sta je nooit in de file daar en dan op dat moment wel! We zaten in de buurt van Maarssen dus we konden 2 dingen doen: Lieke en ik op de trein stappen naar Utrecht centraal en vanuit daar naar schiphol, of verder gaan met de auto en dan maar zien hoe laat we op schiphol zijn. Nou het 1e is dus ook gebeurt. Lieke en ik de trein op natuurlijk miste we de eerste net op 1 minuut na. Op Utrecht centraal ook dus de trein op 1 minuut na gemist maar. Ondertussen contact gehouden met me ouders, waren zij met de auto alsnog eerder op schiphol dan Lieke en ik. Vond het wel grappig :p Eenmaal op schiphol stond ik al klaar met mijn koffersleuteltje om er wat uit te halen omdat mijn koffer natuurlijk te zwaar was! Maar ach wat had ik toch een lieve mevrouw achter de balie zitten die mijn koffer met daarin 23 kg aan kleren/schoenen etc. maar al te lief in wilde checken; Mevrouw, bedankt hé! Daarna was het dan zover om afscheid te nemen. Was even moeilijk maar eenmaal door de douane ging het prima met me. Kon zo in 1 keer door lopen naar de gate en voor dat ik het wist zat ik in het vliegtuig.

1e vlucht was van Amsterdam - Hong Kong. Ging goed, de nodige films gekeken en een beetje gekletst met mijn buurman. :p Op Hong - Kong moest ik 7 uur wachten dat was iets minder. Dus wat doe je op z'n dag?? De winkels had ik allemaal al z'n 3 keer gezien. Gegeten had ik bij de McDonalds, 's ochtends vroeg om 07.00 o'clock. Maar goed ik had ook niet echt de behoefte om met 2 stokjes te gaan zitten eten en meer keuze had je daar niet! Dan maar slapen! Ook het slapen beu te zijn had ik gelukkig een free point for internet gevonden waar door ik mijn tijd een beetje kon vullen. Toen het eindelijk zo ver was om te boarden werden we eerst naar een ander gate gestuurd, toen weer terug naar onze eigen gate met als mededeling dat we een uur later pas zouden vertrekken! OH NOOOOOOOOOOOO.. wachten duurt zoooo lang!

Eindelijk zat ik dan in het vliegtuig naar mijn eindbestemming. Goede vlucht gehad, 2 stoelen voor me zelf dus ook beetje kunnen "liggen" ipv alleen zittend slapen. Vanochtend om 7 uur was ik geland. Douane enzo ging allemaal vlekkeloos ze hebben niet ineens gevraagd naar mijn visum?? Koffertje was er gelukkig, daar had ik misschien nog wel de meeste spanningen voor, of dat die er wel op tijd zou zijn :p

John picked me up at the airport. Natuurlijk stond hij op me te wachten met zijn PSV cap op zijn hoofd! Je zou bijna zeggen, welkom op nederlandse bodem.

Vandaag heb ik echt al het een en het ander gedaan. Eerst zijn we richting huis gereden via een shoppingmall en de school of the boys. Daarna door naar huis om me eigen op te frissen etc. Jullie weten inmiddels allemaal dat ik een moeilijke eter ben dus de discussie met wat ik wel en niet lekker vind kwam al snel boven water! Nou ik kan je verzekeren het komt allemaal goed!

Nadat ik mezelf heb opgefrist zijn we naar Orewa gegaan om daar wat spulletjes te halen zoals shampoo en lenzenvloeistof etc. want die overbodige kilo's liet ik natuurlijk liever thuis! Ook heb ik een bankacount aangevraagd en me pasje ligt volgende week in de brievenbus. Gelukkig maar want ik kan hier niet in de winkels pinnen alleen maar uit de muur halen, very weird!

Daarna zijn we terug naar huis gereden en vanaf het huis moest ik zelf gaan rijden naar de school van de jongens om te zien hoe dat daar allemaal in zijn werk gaat. Nadat de kinderen thuis komen en hun spullen hebben opgeruimd doen ze een afternoon tea. Ze maken dan wat snacks (kaas, worst, rijste krackertjes) en fruit klaar. Bij de snacks was er ook home made fish salade from daddy jo (opa). Dat moet je dan op je krackertje eten, echt lekker was het!

Toen kwam Marijke thuis en Pia de duitse student die hier verblijft.
Daarna wilde ik mijn laptop aanzetten maar punt 1 ik had een verkeerde stekker bij dus John heeft heel gauw een nieuwe voor me gekocht! :D maar punt 2 is, internet werkt nog niet op mijn computer! :(

Ik heb nu wel echt honger, waren vanmiddag de lunch vergeten maar John en Jos zijn naar football en Liz is nog niet thuis en dan moet er nog gekookt worden! Als welkoms diner krijg ik vanavond big mussels met french breat (stokbrood, haha) en kruidenboter. daddy jo is vandaag heel de dag weeste vissen dus hij zal voor het diner ook nog wel een visje voor ons klaar hebben gemaakt.

Vond het op het begin eng om engels te praten maar het gaat nu al steeds beter. Ik kan John heel goed verstaan en de kinderen ook. John heeft ze ook uitgelegd dat wanneer ik iets niet goed zeg ze mij best mogen corrigeren of als ik ze niet begrijp het met makkelijkere woorden uit moeten leggen. Dus dat is wel fijn!

Ik ga er een eind aan breien, foto's volgen nog! Wat er morgen op de planning staat i don't know! It's a suprise.

één ding is zeker, ik voel me hier al thuis en kan het hier zeker een jaartje volhouden!

De groetjes daar aan iedereen, alles goed met jullie??

Liefs, Marieke

Ohja, de winter is hier zonnig en warm, hahah! :D


  • 05 Mei 2011 - 06:55

    Papa:

    Hallo Schat, wat een leuk verslag,zelfs al een beetje engels erin! Ik ben echt beretrots op je dat je al meteen zo goed begonnen bent en dat je het naar je zin hebt. Ik weet nu echt zeker dat je het daar helemaal geweldig gaat hebben, veel liefs, Papa

  • 05 Mei 2011 - 06:56

    Lieke:

    heeey mariek! wouw t klinkt nu al super gaaf. fijn dat die lange reis erop zit. lees ik dat goed, was t eten al super lekker? haha dat gaat al meteen goed daar dan! fijn om te horen dat je je er al goed thuis voelt. en engels zul je over een korte tijd vloeiend spreken. hier is alles goed. ik ben dinsdag na jou wegbrengen meteen naar zeeland vertrokken. ik ben alleen te erg verbrand op mn gezicht. ik hoopte dat t vandaag minder zou zijn, maar helaas. ik heb een witte zonnebril en de rest knal rood. nja ik ga maar eens douchen. meid, ik vind t knap van je, hoe je t allemaal doet!! xxx liek

  • 05 Mei 2011 - 07:45

    Mama:

    Hey dochter, eindelijk kan ik je bericht lezen op mijn werk. We hadden storing met Google. Maar wat een mooi verhaal schrijf je. Fijn dat je al meteen zoveel gezien hebt. En hoe ging het autorijden? Ik lees wel dat je goed bent op gevangen. Fijn dat je het naar je zin hebt en tot horens.
    Veel liefs mama

  • 05 Mei 2011 - 08:32

    Amber:

    Hee!!
    Lieke vertelde me al over een aparte reis, nou op dat gebied zou ik idd niet willen ruilen. Maar wel om het feit dat jij daar zit!
    Zoals ik het lees lijkt wel of je daar echt thuis komt. Het lijken me erg lieve mensen. Is de omgeving en de sfeer er heel anders? en ons boek al helemaal stukgelezen!?

    Geniet ervan, en ik spreek je snel!:-)

    Liefs

  • 05 Mei 2011 - 09:50

    Els:

    Hoi Marieke,
    Kei leuk verhaal.En wat een spannend begin. Ik zou alle kleuren str*nt sch**ten van de zenuwen! Maar jij niet! Jij vind het allemaal wel grappig.
    Fijn dat je in een warm nest terecht bent gekomen, voelt het toch een beetje als thuis.
    Veel succes en toi-toi. Gr. Els

  • 05 Mei 2011 - 09:51

    Els:

    Hoi Marieke,
    Kei leuk verhaal.En wat een spannend begin. Ik zou alle kleuren str*nt sch**ten van de zenuwen! Maar jij niet! Jij vind het allemaal wel grappig.
    Fijn dat je in een warm nest terecht bent gekomen, voelt het toch een beetje als thuis.
    Veel succes en toi-toi. Gr. Els

  • 05 Mei 2011 - 09:51

    Els:

    Sorry 1x was ook genoeg....

  • 05 Mei 2011 - 18:45

    De(ex) Buurtjes:

    Heej die Marieke,

    Wat een tof verhaal! Ik hoorde het al van de heen weg ja!! Ik zou zo in de stress zitten....maar goed uiteindelijk komt alles goed!!!!
    Fijn dat de reis zo goed gegaan is en dat je je daar al thuis voelt!! Ben benieuwd naar de rest vna de verhalen en foto's! Hoe vonden de kids de kado's? Al veel spelletjes gedaan??
    Nou meid, geniet,ontdek en leer ze.

    Hele dikke kussen van ons
    en extra van W&G

  • 05 Mei 2011 - 20:08

    Helga:

    Hoi Marieke,
    Super om te lezen dat het goed met je gaat en dat je in ieder geval daar goed bent aan gekomen aan de andere kant van de wereld. Wij wensen je nogmaals een superfijne tijd toe daar en geniet er maar van met volle teugen.
    Ik ga in ieder geval je reisverslagen lekker volgen om te weten hoe het met je gaat.
    Lieve groeten!

  • 06 Mei 2011 - 07:42

    Kantoor Etenstijd!!:

    Hey Marieke!
    Wat een leuk verhaal en wat een mazzel heb je gehad met je twee stoelen!!
    Geniet er lekker van en wij hebben ons aangemeld om je een beetje te volgen!!
    Kus
    Joyce, Peter en Martine

  • 06 Mei 2011 - 10:41

    Jaap:

    Fijn dat het allemaal goed is gegaaan!
    Succes daar en ik houd het wel bij via deze pagina!. Doei John en Liz en the whole family the greetz from me.


  • 06 Mei 2011 - 10:52

    Pauline:

    Heey Marieke! Wat fijn om te horen dat je goed bent aangekomen daar aan de andere kant van de wereld. Leuk om zo je verhalen bij te houden. En helemaal super dat je je al thuis voelt daar. Ben beniewd naar je volgende verhalen! Succes, xx

  • 06 Mei 2011 - 11:21

    Gerry Zeebregts:

    Hoi Marieke, alleen de reis die je hebt gemaakt is al een ervaring appart!! Ben super blij dat je goed bent aangekomen. Geniet van alles, succes met je werk en zorg vooral dat je een geweldige tijd gaat krijgen. Dikke kus Gerry xxx

  • 06 Mei 2011 - 11:52

    Mieke Van Berkel:

    Hee Marieke,

    Wat een reis zeg !!
    Heel fijn dat je goed bent aangekomen !
    Groetjes van ons allemaal hier,en GENIET !!

    Mieke

  • 06 Mei 2011 - 15:42

    Pien:

    Marieke!

    Had je verhaal meteen al gelezen maar had toen geen tijd om te reageren, maar nu wel! dus vandaar.. Kei leuk verhaaltje! Vond het echt knap hoe rustig je bleef toen je in de trein zat en ik je belde joh, ik zou echt flippen! Maar echt fijn dat je je nu al thuis voelt daar en dat het allemaal zo goed gaat. Maar ik wil nu al wel eigenlijk een vervolgverhaaltje hoor, hoe zijn de kids, en dat andere meisje dat daar woont, en het land en alles?.. De eerste dagen moet je wel veel verhaaltjes typen he, want die zijn het spannends, haha! Dus ik wacht vol verwachting af..

    Xxx

  • 06 Mei 2011 - 20:22

    Voetsjes:

    Hoi Marieke,
    Fijn dat alles goed is gegaan en dat het naar je zin hebt.
    Maak er iets moois van, nog maar 362 dagen voor je het weet zijn ze voorbij en heb je tijd te kort gehad.
    Gr de overburen.

  • 06 Mei 2011 - 22:05

    Marie-Jo:

    Lieve Marieke. wat een leuk verhaal!
    We zijn blij dat je goed bent aangekomen. Geweldig dat je je zo thuis voelt.
    Ben benieuwd of ze die lekkere Jaap aardappeltjes kunnen maken, haha.
    Veel plezier en een dikke kus, Marie-José en de aanhang

  • 06 Mei 2011 - 22:18

    Marie-Jo:

    Wat bijzonder dat er ook een Duitse student is. Wat doet die daar dan in het gezin? We lezen het vast in je volgende verslag! Veel liefs, Marie-Jo

  • 07 Mei 2011 - 09:30

    Ellen:

    Haay Marieke,

    Fijn dat je goed bent aangekomen, wat een reis zeg... maar goed je bent er! Zo te merken hou jij het daar wel een jaartje vol... Hoe gaat het auto rijden? Ik ga me ff aanmelden dat ik je nu helemaal bij kan houden...

    Schat geniet ervan en heel veel plezier en succes verder!!

    xxx

  • 07 Mei 2011 - 16:42

    Oma's:

    Hallo Marieke, we zitten hier gezellig in de tuin en hebben net jouw reisverslag gelezen, GRANDIOOS!!
    Je bent al een echte Wereldmeid aan het worden. Heb je een lekker eigen plekje voor jezelf? kun je al een beetje wennen aan het klimaat? groetjes de omaatjes.

  • 08 Mei 2011 - 09:36

    John Van Der Bruggen:

    Hoi Marieke, Wat een avantuur ga je aan zeg. Erg leuk voor dat de eerste indrukken goed zijn. Ik blijf met belangstelling je verhalen volgen.

  • 08 Mei 2011 - 11:47

    Marie-Jo:

    Even wat schapennieuws. Vrijdagavond kregen we gezinsuitbreiding!
    Een heel lief lammetje werd geboren, alleen haar moeder accepteert haar niet.Nu hebben we dus het lammetje thuis en moeten wij het met de fles voeden! Wel veel werk, maar ook heel leuk! Lieve groet en ben benieuwd naar je eerste ervaringen. Hopelijk zijn de kinderen heel lief voor je!!!
    Liefs, Marie-Jo.

  • 08 Mei 2011 - 17:05

    Noud:

    Hoi Marieke, jammer dat we niet bij je afscheidsfeestje konden zijn. Maar dat is zonder ons ook vast leuk geweest. Ik vind het wel top om wat van je eerste belevenissen te lezen en ik ga je zeker volgen. Zeker nu TOM ook kort bij je in de buurt is. Dus ik zal me aanmelden voor je verslagen. Veel succes namens iedereen hier in huis.

  • 08 Mei 2011 - 19:51

    Paul En Josefien:

    heej Marieke poging 2 goed om te lezen dat alle lekker loopt, vet stoer deze trip geniet en leer ervan we houden je mee in de gaten haha
    en ook hier is het in de lente gewoon 27 graden
    groet Paul en Fien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Red Beach

Au pair

3 mei 2011, vertrek NZ

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2012

Verlaat australië verslag

02 Januari 2012

Sydney verslagen vanuit Coffs Harbour!

30 December 2011

Laatste dagje MELBOURNEE!

27 December 2011

MELBOURNEEE!

26 December 2011

AUSTRALIEEEE!
Marieke

Actief sinds 24 Feb. 2011
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 24392

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 08 September 2015

Au Pair USA

03 Mei 2011 - 11 April 2012

Au pair

Landen bezocht: