December - Reisverslag uit Daniel Island, Verenigde Staten van Marieke Cuijpers - WaarBenJij.nu December - Reisverslag uit Daniel Island, Verenigde Staten van Marieke Cuijpers - WaarBenJij.nu

December

Blijf op de hoogte en volg Marieke

10 Januari 2015 | Verenigde Staten, Daniel Island

Hey y'all,

Al weer een tijdje niet van me laten weten maar hier ben ik dan weer. Er is veel gebeurd sinds de laatste keer dat ik hier een verhaal schreef. Nu ik dit ga schrijven ben ik alweer 4 maanden van huis!!

De maand december was een drukke maand, voor iedereen waarschijnlijk. Zo hadden we hier 3 verjaardagen, vierde we sinterklaas, gingen Chris, Lukas en Pierce snowboarden, vierden we kerst, kreeg ik goed nieuws vanuit Nederland en gingen we naar Atlanta.

December stond in het teken van feestdagen. Zo doen ze hier voor de kinderen "elf on the shelve". Dit begint op 1 december. We hebben 2 elf poppetjes genaam, Jingle and Bell. Een jongen een een meisje. Deze komen iedere dag in huis en keren s nachts terug naar de noordpool om de kerstman te vertellen hoe ze zich gedragen hebben die dag. De elfjes komen vervolgens weer terug en dan iedere keer op een andere plek in he thuis. Wel schattig want Pierce and Eliza Claire gingen er helemaal in op en vonden het iedere ochtend weer leuk om te zien waar de efljes zich dit keer hadden "verstopt". Zo zaten ze in de kerstboom, in de stockings, in de kauwgombal machine en de blender. Dit doe je dus iedere dag tot en met kerstmis.

5 december vierde we een soort van Sinterklaas. Ik kocht krasloten voor iedereen en ik had 2 zakken pepernoten die ik van thuis uit toen had mee genomen. De kids vonden de pepernoten super lekker. Ik kocht krasloten omdat we dat van oma Riet altijd krijgen en wij thuis ook met zijn allen krassen. Aangezien kerst al wat geld zou gaan kosten besloten we het wel te doen maar niet groots aan te pakken. Noah won 1 dollar. Je zou zeggen 1 op de drie zou iets winnen en we waren met 7 dus 2 zouden iets moeten winnen maar helaas.

Vervolgens stonder er 3 verjaardagen op het programma. 11 december begonnen we met Lukas, die werdt 14. Vrijdag 12 december was het Pierce zijn beurt en die werd 8. Samen met Chris vertrokken zij die dag naar Colorado om te gaan snowboarden voor een dag of 5. Zaterdag 13 december was het mijn buurt. Ik werkte die dag maar Laura kwam me gezelschap houden. Ik had 2 dagen van te voren een super grote doos gehad met allemaal cadeautje van Lieke, Imke en Pauline :). Mel was tennissen die dag en kwam aan het einde van de middag thuis. Toen gingen Laura en ik even shoppen bij Belk en kocht ik mezelf (nog) een verjaardags cadeautje, namelijk schoenen. 's Avonds had ik wat au pairs uitgenodigd voor een poolparty. Ik was super verwend. Ik kreeg en mooie ketting in de vorm van South Carolina en een hartje op de plaats waar Charleston ligt. Ook kreeg ik een knal roze laptop cover van de familie. Ik kreeg een mok met mijn letter erop en een laptop muis die ik ondertussen weer heb terug gebracht omdat ik hem niet zo gaan gebruiken. We bestelden pizza voor dinner en ik mijn favorite cupcakes gekocht als toetje, haha. Daarna gingen we beneden in de hottub. Als afsluiter probeerde we een film te kijken maar iederen was moe en viel in slaap dus is iedereen naar huis gegaan. Ik mijn box vol cadeautjes zaten allemaal hollandse dingen in. Het weekend naar mijn verjaardag kwam er ook nog een grote box binnen van papa en mama. Hierin zaten ook veel meer cadeautjes in dan ik verwacht had. Een mooi armbandje van Klaar en Udo, een leuk kussensloop van Jo, Pien, Anouk & Mo, een lekker zakje drop van Roland en Lian en een boek, kraslot, libelle's en wat andere frutsels van papa en mama :) Ik was dus flink verwend en het was een geslaagde 24e verjaardag.

Toen konden we ons voorbereiden op kerst. Ik was super getressed over het kopen van kerstcadeau's. Voor EC was ik zo klaar, ik kocht haar speelgoed dat ze graag wilde. Voor Melody kocht ik een bedeltje voor haar pandora met turqoise erin want dat is haar lievelingskleur, voor Lukas kocht ik een xbox one game, voor Pierce een horloge, voor Noah een set sjaal, muts & handschoenen (wat hem echt super schattig staat) en voor Chris had Melody een hoop besteld en daar heb ik wat van gekozen om aan hem te geven, haha! Ook was ik nog creatief geweest en heb ik zelf onderzetters gemaakt met foto's van de kids voor Chris en Melody. We vierden kerst thuis. Melody's ouders kwamen en haar broers en een tante en neef met vrouw en kinderen. Kerst avond gingen we naar de kerk, of ja de service van 15.00uur. Was echt super mooi, veel muziek en daar houd ik van. We staken allemaal een kaarsje aan en alle lichten gingen uit en toen zongen we met zijn allen "Silent Night". Wie had ooit nog gedacht dat je karaoke kon zingen in de kerk. Daarna gingen we uit eten bij een itialiaans restaurant. Toen we thuis kwamen kregen we allemaal een ornament voor in de boom en pyama's kado. Ik kreeg een peace teken als ornament want Lukas denkt dat ik een Hippie ben, haha. Ik heb super leuk pyama gehad. Vervolgens namen we allemaal een douche en gingen we in onze nieuwe pyama's een kerstfilm kijken in de media room. Kerstochtend ging als een speer. De kado's die ze krijgen van de kerstman worden niet ingepakt dus toen de kinderen beneden kwamen zagen ze gelijk wat ze hadden gehad. Zo kreeg EC een fiets, Noah een schommel voor thuis en Pierce een autorace track. HIer moest natuurlijk iedereen even mee spelen. Ondertussen maakte we ontbijt klaar, aten we ontbijt en toen gingen we verder met het uitpakken van de kerstcadeaus onder de boom. De kinderen weten dat we voor iedereen iets hadden gekocht. Ik was ook dit keer super erg verwend. Zo kreeg ik een tennistas, stijltang & krultang, foto lijstjes met foto's van mij en Noah en van mij en the kids, een pandora en een soort sjaaltje dat ik geruild heb voor een hardloop beker. Van de opa en oma kreeg een een kerstmannetje als pandora. Deze heb ik geruild voor een pineapple. Een pineapple staat voor gastvrijheid en South Caroline is een gastvrije staat in amerika. Ook is er een pineapple fontein in Charleston dus een mooie herinnering voor aan mijn travel pandora. Van Laura kreeg ik een drinkbeker, iets wat iedereen hier gebruikt met een icoon van de vlag van South Carolina. Ze had ook een muismat voor me gemaakt met allemaal foto's van ons maar omdat ik mijn computer muis niet meer heb heeft ze die zelf gehouden, haha!

De dinsdag na kerst vertrokken we naar Atlanta. We gingen Chris zijn familie opzoeken. Vooral zijn oma aangezien ze ziek is. We vertrokken later op de dag dus kwamen ook laat aan in Atlanta. We sliepen in het Hilton hotel maar de volgende dag gingen we weer verhuizen, haha! Helaas want ze hadden daar hele goede shampoo voor mijn haar die nerges in de winkel te koop is.. Woensdag gingen we lunchen met de ouders van Chris, een tante, zijn oma, een neef en wat neefjes van de kinderen. Daarna gingen we naar zijn oma's huis. Ze is al op leeftijd maar woont vlakbij een super mooi meer dus daar heb ik de kinderen mee naar toe genomen om steentjes te gooien in het water. We gingen eigenlijk te laat weg daar, Noah was moe en had honger en het was oudjaarsavond dus restaurants zaten vol. Uiteindelijk toch wat kunnen vinden. Eenmaal gegeten te hebben konden we op zoek naar een slaapplek. Toen we ook die gevonden hadden en Noah in bed lag was het inmiddels al 22.30u. Ik was moe en heb lekker TV liggen kijken. In NYC is natuurlijk een groot evenement dat werd uitgezonden op TV. 1 januari gingen we weer lunchen met Chris zijn familie. Daarna gingen we shoppen in Georgia Mall. Dit zou super goed zijn. We waren heel teleurgesteld want het was er super vies en rommelig. We zagen een winkel waar Chris en Melody een bank van willen voor in the media room. Het is een bank dat bestaat uit allemaal lossen elementen en je kan er verschillende figuren mee maken, super ideaal. Je kan zelfs het materiaal los halen en uitwassen!! Als de bank er eenmaal is zullen we the media room al helemaal nooit meer uit komen. Chris nam de kids mee naar de film en Mel en ik gingen shoppen, niet echt wat gekocht maar ja. Noah ging later ook met ons mee want hij vond de film niet zo leuk denk ik, haha! We aten in een taverne, super lekker en namen als toetje mee een stuk gebak van the cheesecake factory. Voor mij geen cheesecake want dat vind ik niet lekker, haha! Vrijdag gingen we lunchen in Atlanta en spraken we af met Miss Sharon, de nanny die hier voor 2 jaar was. Daarna gingen we met zijn allen naar het Coke museum, super leuk! Je kon er wel honderd verschillende frisdranken proeven van over heel de wereld. Daarna besloten we om naar huis te rijden. We haalden onderweg ergens wat te eten en kwamen rond 02.00u s nachts thuis aan. Atlanta heeft nog veel meer te bieden dus waarschijnlijk gaan we nog eens terug in de zomer periode. Ondanks dat het vakantie is, is het met Noah toch wel een gesjouw af en toe. Auto in en out, rolstoel in en uit. Luiers mee, medicatie mee, drink beker, blender mochten we eten moeten blenden. Hij heeft het ondanks alle drukte en onregelmatigheid super goed gedaan!!

Afgelopen week ben ik voor het eerst naar een au pair meeting geweest, het was maar gewoon wat kletsen omdat iedereen al zoveel geld had uitegegeven in december. Onze area director, die ons een oogje in het zeil houdt, had een quiz voorbereid. 1 van de vragen was wat mis je het meest van thuis; iedereen had als antwoord vrienden en familie behalve ik.. Ik had dropjes! I'M SORRY! :) :) Een andere vraag was; wat vind je zo leuk aan het au pair zijn. Mijn antwoord was NOAH! Ik kan jullie niet uitleggen wat voor lief mannetje het is, hij is zo vrolijk en tevreden :) Jammer dat hij zo groot en zwaar wordt want ik kan hem niet continue dragen en met hem dansen want hij vind dat super leuk.

Ondertussen dacht ik dit verhaal te kunnen gaan afronden maar ik vergeet 2 hele leuk dingen te vertellen!! 7 december hadden wij een christmas party van chick-fil-a. De restaurants van Chris. Het was ergens outdoor. Ze hadden catering van mijn favorite restaurant en je kon playbacken of karaoke zingen. Noah vind muziek echt helemaal top dus als je hem in zijn rolstoel rond spint ligt hij helemaal dubbel. Op een gegeven moment waren er een aantal in een rij gaan staan tegen over elkaar en konden andere tussen hen inlopen en dan iedereen zou klappen en schreeuwen voor die persoon. Er liep een meisje in maar ik dacht, get out of my way, it's Noahs turn dus ik duw Noah daarin en iedereen begon te klappen en te juichen, Noah vond het prachtig. Even later stond iederen in een cirkel en ging er een dancebattle van start. UIteraard liep ik daar ook in het midden met Noah en spinde ik hem around. Je had zijn lach op zn gezicht moeten zien, echt onbetaalbaar!! So precious!! Helaas hebben we dit niet vastgelegd maar het was de beste dag tot nu toe. Onderweg naar huis reden we door de festival of lights. Allemaal bekedene figuren hangen en staan in een park en ze zijn allemaal verlicht, super leuk.

Dan als allerlaatse; het is kerstdag. Ik heb Noah eten gegeven, iedereen zit aan het kerstdiner en ik ben klaar om voor mezelf een bordje op te scheppen. Mijn telefoon gaat, Pauline belt. Ik was NET te laat maar ik dacht al wel te weten hoe laat het was. Ik bel haar METEEEN terug maar dat werkte niet, vervolgens probeer ik skype maar ze nam niet op. Ik dacht oh nee en nu... wacht ik heb nog een NL'se telefoon en ja ze nam op (heel normaal). Dus ik zeg ja je belde me net, verteld ze me even het fantastische nieuwes dat ze gaat TROUWEN!!!! Ik gilde en moest super hard huilen zo blij was ik en nog steeds!! Dus pinky promiss Pauline zou mij bellen als het zover was, dat heeft ze gedaan. Ik zou naar huis komen voor haar bruiloft dus ook dat ga ik doen!!! Ik kom voor een weekje naar huis in September waarschijnlijk om erbij te zijn op de dag van haar dromen! Dus mocht je nog op zoek naar een hobby. Vanaf nu kan er gesurfd worden naar betaalbare vliegtickets van Charleston (SC), naar Amsterdam. Precieze datum nog onbekend.

Ok dat was het dan wel weer, ik moet van het typen en jullie misschien wel moe van het lezen, haha! Over 4 weken staan papa en mama op de stoep :)

Hele dikke kus en liefs van mij!

  • 10 Januari 2015 - 10:38

    Mama:

    Ik ben weer bij gelezen. heerlijk om de verhalen te krijgen en te lezen. Het is hier stormachtig en dan is fijn om binnen te zijn en een bericht van jou te krijgen. Veel liefs xxx Mama

  • 10 Januari 2015 - 12:37

    Pieternel.:

    Super leuk verslag Marieke. Fijn dat het zo goed gaat daar.

  • 10 Januari 2015 - 14:10

    Lenie Tilman:

    hoi marieke goed om te horen dat jij het daar zo naar je zin hebt, was leuk om jou belevenissen te lezen.
    succes daar en heerlijk dat je ouders over 4 weken komen. en ik hoop dat ze veel drop voor jou meenemen. grt lenie

  • 10 Januari 2015 - 17:19

    Klaar:

    Heej Marieke, wat fijn weer wat van je te lezen!
    Super dat je het zo erg naar je zin hebt! Wij zullen snel eens zorgen dat we kunnen skypen.
    super nieuws dat je lieve vriendinnetje gaat trouwen! Hopelijk kunnen we elkaar ff snel zien als je in NL bent!
    Nou we missen je nog steeds hoor....maar echt heel fijn voir je dat je het zo goed naar je zin hebt daar!! Geniet volop en tot snel.

    Dikke kus vanuit de Gildelaan

  • 10 Januari 2015 - 17:41

    Carin:

    Marieke wat super leuk om jou enthousiaste verhaal te lezen! Het is wel duidelijk dat je weer een top tijd hebt! En we hoeven jou niet te vertellen dat je moet genieten want het is wel duidelijk dat doe je met volle teugen!!
    Heel veel lieve groetjes en veel plezier met Andy en Marij, wel weer even fijn om die dicht bij je te hebben lijkt me!

  • 10 Januari 2015 - 21:27

    Marie-Jo:

    Terwijl de jongens van Mooi weer op straat beneden aan het oefenen zijn kan ik even jouw verhaal lezen! Wat een geweldige ervaringen allemaal.
    Blijf genieten en wat heerlijk dat je vader en moeder komen! Veel liefs van ons allemaal, Marie-Jo

  • 11 Januari 2015 - 14:01

    Moniek:

    Wauw marie wat een verhaal weer!!!
    Geweldig om te lezen!! En leuk om te horen hoe jij de dagen bent doorgekomen
    Geniet ze en spreek je xxx

  • 11 Januari 2015 - 22:06

    Roland Voets:

    Goed om te lezen dat je het zo na je zin hebt, zo te lezen heb je ook geen tijd om aan Hilvarenbeek te denken.
    GR Roland en Lian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 24 Feb. 2011
Verslag gelezen: 457
Totaal aantal bezoekers 24372

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 08 September 2015

Au Pair USA

03 Mei 2011 - 11 April 2012

Au pair

Landen bezocht: