Cruisen! 27mrt - 4apr - Reisverslag uit Daniel Island, Verenigde Staten van Marieke Cuijpers - WaarBenJij.nu Cruisen! 27mrt - 4apr - Reisverslag uit Daniel Island, Verenigde Staten van Marieke Cuijpers - WaarBenJij.nu

Cruisen! 27mrt - 4apr

Blijf op de hoogte en volg Marieke

13 April 2015 | Verenigde Staten, Daniel Island

Hey allemaal,

Toen ik nog in NL was wist ik al dat we een cruise gingen maken. Dit zou eigenlijk een disney cruise worden maar nu gingen we met Royal Caribean op pad.

Vrijdag wilde we om 13.30h vertrekken en dit werd uiteindelijk 15.30h. We hadden veel regen onderweg waardoor dan heel het verkeer hier vast staat en er super veel ongelukken gebeuren. We moesten eerste Noah ophalen. Halverwege daar naar toe kwamen we er achter dat we een koffer waren vergeten met alle slaap spullen en 1e set kleren en zwemkleding voor EC, Pierce en Lukas waren vergeten, oepsie!! We aten MacD onderweg en hadden later nog een stop at target om PJ's te kopen. We reden tot 1.30h s nachts door..

Zaterdag gingen we ontbijten bij de MacD voor de eerste keer in mijn leven, YOLO!! Daarna reden we naar de haven dat was gelukkig maar een uur en een kwartiertje rijden. Onderweg moesten we nog even een mondgebitje kopen want Lukas knarst zijn tanden HEEL ERG als hij slaapt en dat is geen pretje om mee op een kamer te liggen. We waren rond 13.30. Kom je die boot op en weet je echt niet wat je ziet. Alsof je in een nieuwe stad belandt. We aten gelijk wat gratis pizza en sandwiches. Gelukkig konden we daarna naar onze kamer om om te kleden en de boot te gaan verkennen. Om 18.00u was het diner geboekt. In een super grote eetzaal eten we de komende week. Iedere dag is er een verschillend menu. Voor vandaag begon ik met steak, super lekker! s avonds gingen we nog naar een aqua diving show, altijd leuk natuurlijk! Ik denk dat we zo rond een uur of 17.00h zijn gaan varen. Lukas konden we heel de avond niet vinden dus hadden we alle bewaking van de boot opgetrommeld om ons te helpen, haha. Rond 00.30u was hij terrecht.

Zondag hadden we heel de dag op zee. S ochtends uitgeslapen en daarna ontbijten. Pierce en EC wilde heel graag zwemmen dus dat gingen we dan ook doen. Het was wel bewolkt en ik vond het water KOUD! Ook waaide het flink. We aten hotdogs for lunch en daarna gingen Pierce en EC naar kids club. Sharon en ik gingen wat rond lopen met Noah. Onderweg kwamen we langs het theather waar de musical cats aan de gang was dus daar even naar staan kijken. Toen was het weer tijd om ons klaar te gaan maken voor het diner. Vandaag was dresscode "chique" nou je moest eens weten hoe opgedoft mensen dan naar het diner gaan. Heel veel in gala jurken en in pak. Ook vandaag was het eten weer heeeerlijk! Na het eten liepen we nog wat rond en ging ik met EC en Pierce in de draaimolen, yaaay! Hun gingen al om 21.00u naar de kamer. Ik zou naar een singles ding gaan op de rising bar maar daar kwam niemand naar toe dus ben ik bij het karaoke gaan zitten. Mensen konden SUPER goed zingen. Daarna ging ik een kijkje nemen in de club maar daar was niet zo veel aan. Vanaf de middag schommelde het schip heel erg maar ik had gelukkig nergens last van. Vind het wel lekker om zo in slaap te vallen.

Maandag waren we op Haïti! :) We waren op een gedeelte dat van het cruisship is dus eigenlijk alleen strand gezien! Er waren ook allemaal activiteiten maar het regende ook flink dus hebben we niets gedaan. L had EC in het water en zwommen veelste ver weg! Dat was geen leuk begin van de dag. Daarna alles weer opgepakt en verkast! Toen zaten we goed en wel, mel en ik hadden wat te eten gehaald en toen we terug kwamen goot het er uit! Sta je dan op haïti, haha! We hadden een weggetje ondekt dus dat zijn we gaan lopen en toen kwamen we in een "dorpje" uit met winkeltjes! Ze proberen allemaal wat te verkopen, je kent het wel. Als je ze 1 vinger geeft sleuren ze je naar binnen! Toen konden we even in de zon, hebben sharon en ik wat foto s genomen en toen begon het weer te regenen! Gezichtje met vreugdetranen Toen zijn we maar terug naar de boot gelopen. Ik had Noah in de douche en sharon had m gewassen terwijl ik heb vast hield. Dat is wel een karweitje als je niet de meest grote badkamer/douche hebt. Daarna zijn we gaan eten. Dit keer had ik zalm super lekker weer!! Ik at iedere dag dingen die we thuis nooit eten! Als toetje had ik ijs met karamel saus maar dat leek op wentelteefjes in something met vanille ijs on top! Na het eten even naar de kamer en toen ging ik naar een show waar mannen zongen en muziek maakte met hun mond, super vet!! Daarna ging ik proberen of ik binnen kwam bij de comedy show want ik had geen kaartjes gereserveerd en gelukkig lukte dat! Ondanks dat ik niet alle grappen snapte was het echt HILARISCH!! Daarna nog even gaan kijken bij karaoke en 1 of ander disco en toen maar naar bed!

Dinsdag waren we op Jamaica!!! We wilde naar de watervallen gaan maar daar zou het heel druk zijn en uiteindelijk begon het 2 keer flink te regenen. We liepen dus wat rond en winkelde een beetje. We aten lunch in een kip restaurant, een jamaicaanse specialiteit. Sharon en EC lieten vlechtjes in hun haren zetten en onderetussen liep ik met de mannen wat cultuur op te snuiven van Jamaica. Eenmaal terug op de boot ging ik naar de Flo rider. Ze hebben er 2. Op de ene kun je liggend surfen, dat doen de meeste kindjes en op de andere doe je staant. Als je niet weet wat het is, zoek het eens op op youtube. Het was super vet om een keer te doen. Liggend ging me goed af maar staand is moeilijk. Chris is er super goed in dus die gaf me wat tips maar ik zal toch nog een paar keer vaker moeten oefenen. Vandaag was het eten niet zo lekker! Mel en ik gingen met de kids naar de Vocal show mo5es, ik was daar de dag ervoor ook geweest maar toen had ik niet heel de show gezien. Daarna ging ik the Kids douchen en bracht ik ze naar bed. Mel en Chris gingen naar de comedy show dus ging ik oppassen tot 1.30h. Kon ik mooi even op WiFi :)

Woensdag zaten we heel de dag op de boot. Gelukkig hadden we dit keer heel mooi weer! Na het ontbijt wilde Pierce en EC al wel het water in dus begonnen we de dag met zwemmen. Er was NERGENS plaats om ergens te kunnen zitten. Een half uur later zag ik 2 mensen weg gaan. Dus hebben we gauw die stoelen gepakt. Waren ook nog eens goeie plekken was dat was aan de rand van het zwembad en zou kon ik de kids vanuit mijn stoel in de gaten houden, GENIETEN!! De boot heeft ook een Central Park en daar zijn allemaal goede restaurants. Ik ging eens ergens wat anders wat halen voor lunch en ik nam een tosti met parma ham en brie en pesto, lekker! Al het eten is echt zooo lekker!! Daarna zwom ik nog even met de kids en toen kwam Chris en die nam de kids mee dus had ik lekker even wat vrije tijd. Ik las nog wat bij het zwembad en daarna ging ik even gauw een dutje doen. Voor je het weet moet ik me weer klaar maken voor het diner. Vandaag had Prime rib en als toetje witte chocolade mouse. De kids gingen naar kids club na het eten. Wij gingegn naar een soort musical maar we het verhaal niet echt van snapte, haha! Op de parade het middelste dek van de boot was een 70s party. Heerlijke disco muziek en iedereen stond lekker te swingen. Daarna ging ik nog een kijkje nemen bij de icekate show maar daar was niet veel aan. Uiteraard liep ik nog even binnen bij de karaoke zaal. Nadat de karoaoke weer voor bij is ga ik naar mijn kamer, lees ik wat en ga ik slapen.

Donderdag MEXICOOO! Het was lekker weer en iedereen had er zin in. We gingen naar 1 of ander water park met ook strand erbij! Ik denk dat dit de leukste dag was voor mij. Noah kon voor de eerste keer zwemmen en hij vond het zoooo heerlijk! Dikke glimlach op zijn gezicht :) Daarna gingen we richting het strand. Er was een groot springkussen midden op het water. Chris ging ons voor met de kids. Mel en ik liepen langs een Dr Fish stent en de jongen bood mij aan 1+1 gratis. Melody wilde niet die dacht dat het vies was. Ik had Chris kunnen overhalen om het te doen. Het kietelt in het begin maar daarna is het wel relaxed. Nadat we dat gedaan hadden was het al weer tijd om terug te gaan richting de boot. We gingen nog een rondje om rijden zodat we wat meer konden zien van Mexico. We zag verschikkelijke dingen. Huizen die er niet uit zagen, het was daar geen gezonde leef situatie. Vervolgens konden we de haven niet vinden waardoor we bijna te laat kwamen op de boot. We maakte een plan wie wat zou dragen vanaf het moment dat we uit de auto zouden stappen en we rende met zijn alle heel hard. Chris kwam later en ook hij had het gehaald! Die avond aten Lukas, Chris, Melody en ik in de Solarium. Wij hadden een " klacht" ingediend bij de manager over onze ober en als goedmaker mochten we dus daar gaan eten. Ik bestelde kip maar ik vond het niet zo lekker. Wel hadden ze een heel lekker toetje. Het water was onrustig dus we wiebelde flink. The kids waren terwijl wij aan het eten waren bij de kidsclub. Ik haalde ze daar op en bracht ze naar bed. Het was een leuke dag!! Lachebekje met open mond

Vrijdag al weer de laatste dag op zee! Het waaide flink maar de zon scheen dus lekker bij het zwembad gehangen. Ik skypte met papa en mama voor papa zijn verjaardag. Ik gaf ze een kleine tour op de boot. Ook moesten alle koffers ingepakt worden en voor 23.00uur op de gang staan. We gingen eten in het restaurant aan een verschillende tafel. S avonds gingen P en EC naar kids club en Mel, C, L en ik naar een afscheids comedy show die niet heel veel verschilde met degene die ik al gezien had. Daarna ga ik nog even wat shoppen en kocht ik EINDELIJK het geurtje dat ik al zo lang wilde, Calvin Klein Euphoria. Ook kocht ik 3 foto's als herinnering van de cruise! Er was iets mis gegaan met de foto s dus daar moest ik lang op wachten tot maar liefst 00.30h.

Zaterdag aten we breakfast bij park café. Toen kon het avontuur beginnen, van de boot af. Chris had al snel iemand gevonden die ons wel kon helpen. Een hoop mensen doen hier zo'n 2,5 uur stonden maar binnen 40min stonden we buiten. Chris had alle koffers gepakt en het is maar goed dat ik gechecked had want allebei mijn koffers miste ik. Toen we alles hadden zijn we de auto op gaan halen. Onderweg stopte we bij dit mega dure hotel want die hadden een flow rider en Chris wilde daar gaan kijken. Wij bleven allemaal in de bus zitten en hadden entertaiment want buiten hadden er 3 mensen ruzie, haha! Toen nog even gestopt bij chick fil a om te lunchen. Toen we weer weg wilde rijden kwamen we er achter de er geen benzine meer in de auto zat dus moest Chris dat nog even gaan halen ergens, haha! Weer eenmaal op de weg kon de rit naar huis beginnen. Na het avond eten ging ik bij Noah op de grond zitten. Hij lag lang uit op de bank en had er geen zin meer in. Onderweg moest ik ook nog even een luier verschonen, dat is dan best wel een avontuurtje. Noah vind het altijd heel leuk als ik foto's laat zien van mijn telefoon en daar dan wat bij vertel dus dat ging ik ook doen. Daarna ging ik liedjes voor hem zingen van Guus Meeuwis en voordat ik het wist was Noah helemaal vrolijk en heeft hij niet meer gemopperd!! :D :D Rond 23.00u waren we thuis.

Het was een top week. Ik zou zeker nog een keer op cruise willen. Er is zoveel te doen op zo'n boot, ongelooflijk.

Hoe is het in Nederland? Jullie hebben gelooflijk al een paar dagen lekker weer gehad. Hier is het totaal niet koud maar de zon wil nog niet echt schijnen. Als het goed is komt daar deze week verandering in.

Ik zal snel weer een update doen van Family Circle Cup en afgelopen weekend in Myrtle Beach maar voor nu is dit genoeg om te lezen lijkt me zo.

Lieve groetjes! xx

  • 21 April 2015 - 11:21

    Klaartje:

    Wauw marieke wat gaaf dit!!!! Geniet ze....dikke kus

  • 21 April 2015 - 12:38

    Mama:

    Klopt het dat het niet het gehele verslag is???

  • 21 April 2015 - 15:10

    Marie-Jo:

    Wat een luxe hè.....is een dagje strand maar heel gewoontjes....
    Blijf genieten, veel liefs, Marie-Jo

  • 21 April 2015 - 17:32

    Carin:

    Halleluja Marieke wat maak jij toch een super tijd mee met dit gezin!!
    Geniet maar lekker!!

  • 23 Mei 2015 - 19:58

    Lian :

    klinkt goed Marieke!!
    Merk dat je al moeite krijgt met nederlandse zinnen haha.. ik had dat al na een week, droomde gewoon engels..

    gaaf dat je het zo naar je zin hebt..

    groetjes Lian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 24 Feb. 2011
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 24377

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 08 September 2015

Au Pair USA

03 Mei 2011 - 11 April 2012

Au pair

Landen bezocht: