Where to start? - Reisverslag uit Daniel Island, Verenigde Staten van Marieke Cuijpers - WaarBenJij.nu Where to start? - Reisverslag uit Daniel Island, Verenigde Staten van Marieke Cuijpers - WaarBenJij.nu

Where to start?

Blijf op de hoogte en volg Marieke

12 November 2014 | Verenigde Staten, Daniel Island

De afsluiter van mijn vorige verhaaltje; tot snel maar weer’ klopte niet helemaal geloof ik?

Oke, waar zal ik eens beginnen? Ik heb super veel te vertellen voor mijn gevoel.

Fright night
Ongeveer een week voor Halloween ging ik naar Fright night met Maria een meisje uit Ijsland en Lukas en een vriendje van hem. Dit is een soort spookhuis achtig iets. Je kon er 4 verschillende dingen doen. Het was echt zo grappig. Door dat Maria zo schreeuwde maakte ze mij helemaal zenuwachtig maar iedere keer als ik iemand zag die verkleed was lag ik helemaal dubbel. Ik heb er eentje niet kunnen doen omdat Lukas het wel spannend vond.

Halloween
Inmiddels is het Halloween geweest. HET feest van het jaar misschien wel? Al aan aantal weken van te voren hadden we het er over en wie als wat zou gaan. We besloten om voor Noah een DJ tafel te maken zodat we die over zijn rolstoel konden doen. Uiteraard was dit last minute werk. We gingen de donderdag voor Halloween (wat was de volgende dag) naar Hobby Lobby om spullen te kopen die we nodig hadden. Hobby Lobby heeft echt alles en is een super leuke winkel. Spullen gekocht en zo begonnen met met knippen en verven. Ook moest ik zelf nog een halloween outfit verzinnen dus ging ik met Laura last minute shoppen van 5 -9. Laura had haar idee en mijn idee was om als tennis player verkleed te gaan. De kleren had ik al dus dat was easy. Toen we weer thuis kwamen gingen we verder aan Noah’s DJ tafel. Het werd 2.00u voordat het af was! Mijn idee voor mijn halloween kostuum was inmiddels uitgebreid naar zombie tennis player. Ik zou een bal kapot snijden en deze op mijn rug plakken en daar dan bloed uit laten stromen alsof die bal in mijn zat, haha. Vrijdag was het dan echt Halloween. Ik stond die ochtend gewoon om 7.00u op, bracht Noah naar school en ging daarna gelijk door naar de tennisbaan tot 11.30u. Melody haalde EC op van school dus dat hoefde ik niet te doen. Toen zij om 15.00u thuis kwamen ging ik snel naar Mt Pleasant om mijn eigen halloween spullen te kopen. Omdat ik me zelf zo goed voel als ik verkleed ga als Hippie besloot ik toch om hippie te worden, haha! Het was een race tegen de klok want om 17.30u zouden we gaan trick & treat-ing en ik was om 17.15u nog kleren aan het passen, haha! Uiteraard liep het uit en zijn wij zelden op tijd ergens. Thuis aangekomen kleedde ik me gelijk om en at ik ondertussen een pizza (die echt megaaaaaa lekker was). Daarna begon het dan, trick and treat-ing. Iedereen loopt over straat verkleed, voelt een heel klein beetje als carnaval en dan ga je bij mensen aan de deur en zeg je trick or treat en dan mag je snoep uit kiezen. Vervolgens ga je weer en roep je nog HAPPY HALLOWEEN. Zo loop je van huis naar huis. Bij 1 huis hadden ze heel de garage gemaakt tot een spookhuis was echt grappig. Daar kreeg je dus een trick ipv een treat. Daarna gingen we nog op stap. We gingen naar een homo bar om dat het daar 18+ is. Uiteraard hadden sommige super veel best gedaan met hun kostuum. Het was er niet echt leuke muziek en we waren allemaal zo moe dus het was niet de meest geweldige avond uit.

Cumming (Atlanta)
Afgelopen weekend nam ik een weekend vrij. Nu was het net het weekend dat Laura met haar familie naar Cumming ging. Een plaatsje vlakbij Atlanta. Gelukkig mocht ik mee met ze want Pavlos was ook niet thuis. We sliepen bij de host opa en oma van Laura. Vrijdag om 15.00u zijn we gaan rijden en waren daar rond 22.00u. Onderweg aten we wat bij Mc Donalds. We sliepen op camping bedjes en het was super koud s nachts dus veel wakker geworden. Het was kamperen maar dan in een huis, haha! Zaterdag waren we om 10.00u s ochtends in de outlet mall en hebben we daar heel de dag rond gewandeld en veel gekocht. Ik kocht een jas, tennis kleren, tasje, warme sokken voor als ik het de 2e nacht weer zo koud had een huis/sport/tennis/chill –pak. Volgens mij heb ik nog schoenen kapot gemaakt tijdens het passen van Ugg laarsjes in de Ugg store, ooops! Om 16.30u liepen de outlet uit. Toen we terug kwamen bij ons logeer adres was de BBQ zo goed als klaar en het kampvuur was warm. We lagen al op tijd in bed lekker te keuvelen, net zoals een logeerpartijtje, haha! We maakte onze kamer warm met een extra kacheltje. De tweede nacht sliepen we beter wat de kou betreft maar nu hield de hond ons wakker. Die was ziek en moest 2 keer naar buiten. Eerste keer was het Laura’s buurt dus de tweede keer moest ik me bed uit om 4.15u. Ik was klaar wakker nadat ik de frisse lucht van buiten in me gezicht kreeg. Zondag morgen gingen stonden we op ons gemakje op. Gingen we naar een 2 tomato houses. Eentje met allemaal souveniertjes en fresh veggies. De andere had honderden sauzen en dressing en ook fresh veggies. Daarna lunchte we met zijn alle ergens, reden we terug naar het logeeradres om de auto in te laden en reden we weer naar huis. Rond 22.00u waren we weer terug in Charleston! Het was een gezellig en relaxed weekend.

Drivers license
Maandag had ik nog een extra dagje vrij dus vandaag had ik een afspraak om mijn rijbewijs te halen. Die had ik eigenlijk vorige week al maar toen moest ik de theorie test nog doen en had ik een aantal papier niet bij me. Ik heb toen de theorie test vast gedaan en die had ik gehaald. Ik moest er om 13.30u zijn. Ik miste een registratie kaart voor de auto. Die kon ik gelukkig zelf aanvragen voor 1 dollar, wel onder naam van Chris. Even Melody gebeld en gevraagd of ze er ok mee was, haha! Ze zei; Go for it. Anders moest ik weer naar huis en weer aan dere afspraak maken. Uiteraard haalde ik ook deze test. Ik moest laten zien hoe ik een auto zou parkeren op een berg in een bocht?? Dat hoeven wij in NL helemaal niet toch? Waarschijnlijk omdat wij niet echt bergen hebben! 1 van de theorie vragen was wat je moest doen als het begint te regenen terwijl je op de weg rijdt. 1 van de antwoorden die je kon kiezen was; meteen stoppen en wachten tot dat de regen voorbij is. How stupid is that??

Tennis
Ik speelde op deze vrije maandag morgen ook mijn eerste officiële tennis wedstrijd. Ik zit nu bij een team, niet het team van Melody maar dat maakt niet uit. Ik speelde singles, dat was lang geleden. Ik won met 6-4, 6-3. The lady tegen wie ik speelde heeft ook een special need kid en vroeg of ik hem een keer wilde ontmoeten. Uiteraard. Het is een jongen van 21 en heeft autisme. Hij kan niet praten en heeft een communicatie bord. Ik gaf haar mijn nummer maar heb tot nu toe nog niet van haar gehoord.

Vandaag
Vandaag ben ik al weer 2 maanden met mijn lieve familie. Iedere week laten ze me nog nieuwe dingen zien of proberen of vertellen ze wat nieuws. Met the kids gaat het super goed. Ik vind steeds meer dingen die Noah aan het lachen maken en zijn lach is echt precious!! We kregen alvast een kerst cadeau via de post van Chris zijn zus. Het is een echt popcorn machine voor in de media room, haha! Vandaag ging Lukas vissen en ving hij een vis. We hebben hem open gesneden met behulp van een youtube video. We hadden uiteraard niet de goede instrumenten om dit te doen maar al het eetbare wat we hadden heeft Chris gegrild en het was super lekker! 

Thanksgiving, (sinterklaas) Birthdays, Christmas & NYE
Eind deze maand is het Thanksgiving. Chris zijn zus komt naar ons met haar man en kids. Ook zullen Melody’s ouders er zijn. Ik vertelde Melody over Sinterklaas en we gaan kijken of we het kunnen vieren. Iets goedkoops. Ze vond het super leuk dat wij altijd thuis krasloten doen die we krijgen van Oma Riet en die we dan met zijn alle tegelijkertijd open krassen. Pierce, Lukas en mijn eigen verjaardag zijn alle 3 achter elkaar en daarna is het alweer kerst en oud&nieuw. Dit zijn allemaal feestdagen waar we ons nu op gaan voorbereiden.

Het was de moeite waard om te schrijven, haha! Hopelijk gaat het met jullie allemaal goed. Het carnavals seizoen is weer van start met naar mijn idee een super leuke & grappige prins!
Ik zal proberen de volgende keer niet zo lang te wachten met een verhaaltje.

Lieve groetjes vanuit de USA! ♥

  • 12 November 2014 - 06:32

    Klaartje:

    Heej die lieve Marieke,

    Wat een verhaal zeg! Superrrf....jij stelt t daar wel!! Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt en dat t zo lekker klikt met de familie!

    Wij missen je nog elke week hoor!!

    dikke kus van ons
    -x- SMAK!!!

  • 12 November 2014 - 08:19

    Mama:

    Wat fijn dat je het zo goed hebt. Dat wist ik natuurlijk al. Het is leuk om een verhaaltje te ontvangen. Ik ziie bij het openen een reclame van het buitenhof. Zie jij dat ook. Nog post ontvangen? Inderdaad bijna jarig en alle andere feestdagen. Zal dit jaar wel anders zijn. Xxxx

  • 12 November 2014 - 09:36

    Moniek:

    He marieke,,

    Jeuj daar zat ik op te wachten jou verhaaltje!! Super leuk weer om te lezen. Ofja verhaaltje een heel verhaal haha. Tof dat je daar zoveel onderneemt. En tennis gaat ook goed zo te lezen! Zou wel leuk zijn als die vrouw een keertje belt om langs te komen!! Ik spreek je snel xxx

  • 12 November 2014 - 09:51

    Minou:

    Hee Marieke!
    Ik had gezegd dat ik je verhaaltjes zou lezen en zou reageren.. Maar dit is pas het eerste verhaltje dat ik lees. Eigenlijk echt erg! Maar hier dan mijn eerste reactie haha.
    Je maakt echt leuke dingen mee en vertelt het op een hele enthousiaste manier! Dus het is wel te zien aan je verhaal en je fotos en berichtjes op facebook dat je het echt super naar je zin hebt!! Leuk dat je zo'n leuk gezin hebt en leuke vrienden waar je leuke dingen mee kan doen! Ik ben benieuwd naar je volgende verhalen, die ik vanaf nu dus ga lezen ;).
    Heel veel plezier met de volgende feestdagen en je verjaardag!!
    Xx

  • 12 November 2014 - 12:42

    Pien:

    Marie!!

    Weer super leuk om te lezen! Echt fijn dat je het zo naar je zin hebt! En gefeliciteerd met je rijbewijs he, je bent toch wel meteen naar de macdrive gereden he? Haha! Skypen snel weer!!

    Xx

  • 12 November 2014 - 16:19

    Pieternel:

    Jee, wat een gezelligheid allemaal, zo is het zeker wel uit te houden daar. Super dat je het zo naar je zin hebt. Geniet ervan. Groetjes.

  • 12 November 2014 - 22:46

    Jeanne De Kort:

    hoi Marieke ik heb het verhaal gelezen van je. fijn dat je het zo naar je zin hebt met alles wat je doet super!! Geniet er van Groetjes Jeanne

  • 15 November 2014 - 15:08

    Lian:

    sounds awesome!! Enjoy!!

  • 15 November 2014 - 23:27

    Marie-Jo:

    Lieve Mariekske,
    Gaaf zeg. Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt.
    mijn Frans is beter dan mijn Amerikaans, dus ik vroeg me af of "veggies" vegetarische burgers zijn???
    Blijf genieten en veel plezier met alle feestdagen.
    Dikke kus van ons allemaal uit Odijk, Marie-Jo

  • 12 December 2014 - 17:07

    Guus En Carla:

    Hoi Marieke,

    Alles gaat daar wel naar wens zo te horen.
    Leuk om je verhalen te lezen.
    We willen je alvast proficiat wensen met je verjaardag; misschien is vandaag hier morgen bij jou of andersom of zoiets.... Maak er maar een gezellige dag van met ' the family' en als je binnenkort nog eens tijd hebt laat dan nog eens iets van je horen.

    Groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 24 Feb. 2011
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 24407

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 08 September 2015

Au Pair USA

03 Mei 2011 - 11 April 2012

Au pair

Landen bezocht: