6 months... - Reisverslag uit Daniel Island, Verenigde Staten van Marieke Cuijpers - WaarBenJij.nu 6 months... - Reisverslag uit Daniel Island, Verenigde Staten van Marieke Cuijpers - WaarBenJij.nu

6 months...

Blijf op de hoogte en volg Marieke

15 Maart 2015 | Verenigde Staten, Daniel Island

Hey allemaal,

Hier ben ik maar weer eens. Er is zoveel gebeurd heb ik het idee en ik weet niet waar ik moet beginnen. Inmiddels ben ik al weer 6 maanden van huis. Wat gaat het snel vinden jullie ook niet.

In januari kreeg ik het vervelende nieuws te horen dat Oma Riet overleed. Het is dan toch wel raar om zo ver weg te zijn. Ik heb de crematie helemaal kunnen volgen via skype en dat was een geweldige ervaring. Ik kon alles hartstikke goed verstaan en zien. Het was een heel mooi afscheid. Papa, zijn zussen en mama hebben heel mooi gesproken. Mama zei ook nog wat namens mij, lief dat ze dat wilde doen.

Via via kwam ik er achter dat als ik een tweede jaar zou bllijven hier ik dan in mijn 2e jaar niet kan reizen naar NL. Ik mag ten alle tijden terug keren maar the states laat mij niet zomaar nog eens binnen. Dat zou betekenen dat ik wel naar huis kan voor Pauline haar bruiloft maar vervolgens misschien niet meer Amerika in kom. Dat is een te groot risico en stel ik mag het land niet meer in dan heeft de familie geen au pair meer. We zijn nu aan het kijken wat we hier aan kunnen doen. Als je iemand kent die advies kan geven dan hoor ik het graag :)

Sharon is een mevrouw die al langere tijd voor de familie heeft gewerkt. Voor dat ik hier kwam werkte ze heel veel in de familie. Toen is ze terug gegaan naar Atlanta voor bepaalde redenen. Ze kon daar geen baan vinden dus inmiddels is ze weer terug in de familie en woont ze ook tijdelijk met ons. Ze is super lief en tot nu toe gaat het allemaal goed. Chris en Melody zijn al 2 keer op vakantie geweest en dan runnen Sharon en ik heel het huishouden. Wel lekker hoor!

Papa en mama zijn inmiddels ook langs geweest. Ze kwamen een weekje op bezoek. Het was gezellig om ze weer te zien. Ik heb ze (hopeijk) alles laten zien en proeven :p. Ze voelde zich echt amerikanen voor een weekje. Papa heeft heel veel gekookt voor ons en dat was echt super lekker. Pierce at al zijn eten zonder te klagen dus dat was wel tof om te zien. Het was helaas wel wat koud in die week. We zijn een dagje naar Charleston geweest, we zijn met Eliza-Claire naar het aquarium geweest, ze zijn bij mij bij het tennissen komen kijken, ik heb ze mee genomen naar de kerk en ze zijn zelf nog een dagje naar de plantations geweest. Daar kwamen ze een Andy tegen die bij de Nederlandse Ambassade in Washington D.C. werkt en die gaf ons nummers die ik zou kunnen bellen in verband met mijn visa. Ik moest contact opnemen met ene Marij. Wel een grappig verhaaltje. Inmiddels heb ik contact gehad maar helaas ze kunnen mij niet helpen.

Laura en ik zijn met zijn 2e naar Atlanta geweest voor een weekendje. We hebben daar een CNN tour gedaan en zijn naar het aquarium geweest en dat was echt super mooi.

Voor mijn au pair programma moet ik 60 uur naar school. Laura en ik hebben uiteindelijk besloten wat we willen gaan doen. We gaan een weekendclass doen in atlanta waar je 40 uur voor kan afstrepen. We kunnen gratis bij iemand slapen dus daar besparen we dan weer kosten. Daarnaast gaan we ook een Spaanse klas voor beginners doen, lijkt me heel leuk. Iedere vrijdag komen er meiden uit Mexico het huis poetsen hier en die spreken Spaans dus kan ik met hun oefenen, haha!

Vandaag kreeg ik te horen dat we over 2 weken vertrekken op cruise vakantie naar Haïti, Jamaica en Mexico. SUPERRR VET!! Ik kan echt niet geloven dat ik mee mag en dat ik dit mee ga maken. Zoooo gaaaf, ik heb er helemaal zin in.

De lente hier is begonnen en ik heb me al 2 keer flink verbrand, dat wordt nog wat van de zomer, haha!

Hopelijk gaat het met jullie ook allemaal goed!?

Tot "snel"!

Liefs xx Marieke

  • 15 Maart 2015 - 07:11

    Klaartje:

    Ha Mariekerke,

    Wat leuk om weer eens wat te lezen! Jij stelt t wel daar!
    Succes met je school en kijk maar lekker uit naar de cruise die komen gaat!
    Wauw wat is dat super vet....geniet van de voorpret!
    Dikke kus u

  • 15 Maart 2015 - 08:37

    Marij:

    Even erbij vertellen dat er op vrijdag 4 mensen komen om te poetsen voor twee uur lang. Dus in 8 uur doen ze het gehele huis. Er zijn dan ook zes badkamers aanwezig. Heel efficiënt om er vier tegelijk te nemen. In twee uur doe je nl meer als 1 de gehele dag.. ook wij hebben het een super week gevonden. Ik hoop dat we nogmaals het komend jaar bij jou op visite kunnen bij de familie. Liefs xxxx

  • 15 Maart 2015 - 12:58

    Marie-Jo:

    Lieve Marieke, zijn de dropjes al op???
    Het was heel bijzonder dat je er toch bij was tijdens de crematie van mijn tante en jouw oma.
    Wat heb je een te gek vooruitzicht om naar Haïti, Jamaica en Mexico te gaan! Ik kan me voorstellen dat je het nauwelijks gelooft. leuk dat je Spaans gaat leren, dat spreekt mij erg aan!!! Ola!
    Blijf genieten. veel liefs van ons allemaal, Marie-Jo

  • 15 Maart 2015 - 17:41

    Pieternel:

    Hallo Marieke.

    Dat zou wel heel jammer zijn als je niet naar de bruiloft van je vriendin zou kunnen komen.
    Wat fijn dat je een weekje met je ouders hebt kunnen doorbrengen, en dat het gezellig is geweest.
    En dan die Cruise.......Tof zeg. Zou spontaan ook au pair worden. haha.
    Succes met de Spaanse les, en geniet overal maar lekker van. Groetjes. Pieternel.

  • 16 Maart 2015 - 00:50

    Ank Van Hoof:

    Hoi meid,

    Weer super leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!
    Echt heel gaaf die cruise! Wens jullie alvast een hele leuke vakantie! Enjoy!

    Veel liefs
    Ank

  • 18 Maart 2015 - 01:31

    Lian:

    Klinkt goed Marieke!!!

  • 24 Maart 2015 - 11:27

    Marij:

    Nog een paar dagen en dan een leuke cruise in het vooruitzicht. have Fun en maak een leuk filmpje!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 24 Feb. 2011
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 24379

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 08 September 2015

Au Pair USA

03 Mei 2011 - 11 April 2012

Au pair

Landen bezocht: