I am here! - Reisverslag uit Daniel Island, Verenigde Staten van Marieke Cuijpers - WaarBenJij.nu I am here! - Reisverslag uit Daniel Island, Verenigde Staten van Marieke Cuijpers - WaarBenJij.nu

I am here!

Blijf op de hoogte en volg Marieke

14 September 2014 | Verenigde Staten, Daniel Island

Hi everybody,

I am finally here! Wat had ik hier lang op moeten wachten zeg. Op maandag 8 september vloog ik dus om 9.15u vanuit Amsterdam. Toen ik al bij gate zat ging mijn telefoon, privé nummer?? Ik toch opgenomen en zoals jullie misschien al wel gehoord hebben was het Giel Beelen van de radio. Ik moest een liedje voor hem zingen tijdens zijn ochtend show. Super grappig, ik heb het alleen nog niet terug kunne luisteren. De vlucht naar NYC was prima. Ik heb wat kunnen slapen en 2 filmpjes gekeken.

Eenmaal in NYC of ja eigenlijk New Jersey ging ik op zoek naar iemand die me op kwam halen. Ik zag een meisje voorbij lopen met een papiertje dat uit haar handtas stak dat ik herkende, ik sprak haar aan en ze zei waar zij stonden. Er stond al z'n 8 duitse meiden. Op een gegeven moment heb ik maar gebeld of dat iemand naar ons zou komen omdat we al een tijdje stonden te wachten. Kort daarna kwam iemand ons ophalen en die bracht ons naar het hotel. Daar kregen we een korte uitleg en mochten we door naar onze kamer. De eerste avond ging ik met wat duitse au pairs ergens eten. Waarschijnlijk raad je het al daar was dus niet veel aan, er werd alleen maar duits gesproken. Dinsdag en Woensdag hadden we de hele dag "les". Voor mij was er niet echt iets nieuws. We kregen ook EHBO en dat had ik al op school gehaald. Ik ging deze dagen veel met een Italiaans meisje om, die vond het ook niets om in haar eigen taal te praten dus dat was top! Dinsdag avond hadden we een bustour door NYC. We mochten alleen 1 uurtje vrij rond lopen op Times Square. Wel leuk natuurlijk maar ik ga liever zelf nog een keer terug om deze stad te ontdekken. Ik was iedere dag zo gehaast omdat ik wilde dat klas over was en ik EINDELIJK naar mijn familie kon.

Oke dus voor iedereen die het nog niet weet de familie bestaat uit vader Chris, moeder Melody, Lukas (13), Noah (11), Pierce (7) en Eliza-Claire (4). Noah is het kind met een beperking. Het is echt een mooi menneke en lijkt heel tevreden. Ik kan uren naar hem kijken om te zien wat hij allemaal doet. Hij maakt ook een beweging met zijn handen als hij blij is en dan lacht hij erbij, super schattig. Pierce is echt de jongere versie van Marcel, 1 van de kids waar ik au pair van was in NZ. De manier waarop Pierce dingen verteld, hoe die loopt, echt zo toevallig. Eliza-Claire is natuurlijk de prinses van de familie. Zij heeft een geheime prinsessen kamer in haar slaapkamer. Lukas is aan het pubberen. Ook heeft hij ADHD maar hij slikt hier medicijnen voor. Ik weet nog niet precies wat ik voor hem ga betekenen maar daar zal ik nog wel achter komen in de komende dagen.

Donderdag was het dan zo ver. Na wat vertraging van de vlucht lande Laura (duitse au pair) en ik op Charleston. De familie zat daar om mij op te halen. Iedereen was blij me te zien en ik was heel blij om hen te zien. We gingen gelijk door naar een restaurant, super lekker gegeten en het was echt amerikaans. Daarna gingen we naar huis echt me mond viel open toen ik het enorme huis zag. Het is zo gaaf!!

Vrijdag sliep ik wat uit, althans dat probeerde ik want het is nog een beetje gehorig in het huis en zorgde ik ervoor dat ik mijn kamer inrichtte. Sophie het meisje dat hier au pair is geweest en de afgelopen zomer de familie heeft geholpen is hier nog en zij heeft nu een vriendin op bezoek. Zij hadden een kaartje voor me gekocht en gingen we met zijn 3e de stad in om een carriage tour te doen. Dat is een tour met paard en wagen. Een leuke manier om de stad te ontdekken. Daarna gingen we ergens lunchen en toen weer door naar huis. Toen the kids thuis kwamen van school heb ik ze al mijn nederlandse spulletjes gegeven. Ze vonden het super lief. Melody houdt ook van drop, jeej for me!!

Zaterdag ochtend zijn we eerst naar het voetbal wezen kijken van Eliza-Claire en daarna van Pierce. OMG wat was het warm en benauwd. Als de zon weg was was het wel te doen. Daarna gingen we door naar Subway voor een lunch en 's middags gingen we met zijn allen naar het water achter in de tuin. Ik ging ook het water in maar had geen idee dat er z'n sterke stroming stond dus ik raakte echt super erg in paniek. Ik bleef maar zwemmen maar ik kwam geen meter vooruit. Toen kwam Wando de hond ook nog eens achter me aan en die ging maar niet weg. Chris kwam me toen ophalen met de waterscooter and sort of saved my life. Hij legde me gelijk uit hoe ik moet zwemmen als er z'n sterke stroming staat. Je raad het al, ik durfde daarna niet echt meer het water in dus ik zei dat ze maar gauw het zwembad af moesten maken, daar was ik waarschijnlijk veiliger in. Later die middag gingen we met de boot weg. Hun hebben z'n rond ding voor achter de boot waar je met zijn 3e in kunt. We gingen met dat ding de zee op, echt super grappig. Normaal zorgt Chris ervoor dat volwassenen er af vallen maar omdat ik niet z'n goede ervaring had gehad vandaag met het water heeft hij het een beetje rustig aan gedaan. s Avonds gingen Chris, Melody, Sophie, Rebecca en ik uit eten in de stad. We ging er naar toe met de boot, echt zo gaaf! We gingen naar een Duits biercafe en ze hadden daar liefmans! :) Ik bestelde dat kreeg ik een champagne fles groot ipv een normaal flesje. Ach ja je blijft je verbazen over amerikaanse maten he. Het was super lekker. Ik nam een salade met kip en ze hadden honing mosterd dressing voor het eerst in een restaurant dus ik dacht deze kans moet ik pakken, haha! Na het eten werden we met een golfkarretje afgezet bij de haven, super service! De boot ride back home was super mooi. Het was aan het onweren dus de lichflitsen waren super mooi om naar te kijken. Bij thuis komst ging ik gelijk naar bed want ik was super moe.

Nu is het al weer zondag middag en zit mijn eerste weekend met de familie er al weer bijna op. Vanochtend gingen we naar de kerk. Huh Marieke naar de kerk? Ja ik wil alles mee maken van de amerikaanse cultuur. Al het gebabbel over van alles en nog wat raakte me niet echt maar toen kwam er een band op het podium, echt waanzinnig. Super mooi. Mensen gingen ook helemaal mee doen en met hun handen in de lucht, daar moest ik stiekem wel een beetje om lachen. De band heeft al zijn songteksten op een groot scherm dus het is een soort of sing-a-long. Daarna gingen we naar een italiaans restaurant om te lunchen. Chris vertelde dat ze dat normaal niet zo vaak doen maar omdat ik nu nieuw ben en Sophie bijna naar huis gaat willen ze graag naar Sophie's favorite restaurants. Daarna gingen we weer naar huis en heb ik even op mijn kamer liggen relaxen. Ik ga nu een fiets uit de garage halen en een rondje fietsen.

Morgen begint mijn echt eerste werkdag dus volgende week zullen jullie daar wel weer van horen. Sophie is hier nog tot en met donderdag dus hoef het nog niet echt alleen te doen, ik heb ook nog niet in de auto gereden. Ze hebben er 3 met allemaal elektronische snufjes erin dus ik ben benieuwd, haha! Foto's zal ik een andere keer weer online zetten.

Ik hoop dat jullie een beetje een indruk hebben gehad van mijn eerste paar dagen bij de familie. Hoe is het in NL?

Liefs, Marieke

  • 14 September 2014 - 22:58

    Mama:

    Ik ben blij dat je eerste indruk goed is. Je hebt je zwemdiploma toch? Blijven proberen en zorg dat de hond bij de reddingsbrigade gaat zodat hij jou kan redden! !♥♥♥

  • 14 September 2014 - 23:41

    Pieternel:

    Zo te horen ga jij je daar zeker wel vermaken Marieke.

  • 14 September 2014 - 23:46

    Ank:

    Wat leuk om te lezen! Super gaaf! Enjoy.

  • 15 September 2014 - 06:19

    Moniek:

    Wooo marieke,

    Super leuk om te lezen al veel meegemaakt en lekker gegeten zo te lezen haha.
    Heel veel succes met je eerste week. En we skypen snel
    Xx

  • 15 September 2014 - 18:51

    Marie-Jo:

    Lieve Mariekske,
    Ik ben blij dat je een goede reis hebt gehad en dat je veilig bent aangekomen!
    Wat heb je al veel beleefd, gaaf zeg. Je had toch ook al in de Tarn gezwommen? Is deze stroming veel heftiger? Het lijkt me een hele luxe omgeving, geniet ervan.
    Veel succes en plezier met alles! Veel liefs, Marie-Jo

  • 17 September 2014 - 10:33

    Els:

    Hoi Marieke,
    Je eerste avontuur heb je alweer gehad met dat water en die hond,jakkes!
    Ik geloof het meteen dat je wat in paniek raakte.
    Maar wat een aangaan weer zo een heel jaar uit je veilige haventje!
    Knap hoor. Ik wens je veel succes en zal je volgen hier op de site.
    Pas op dat je niet aan een Amerikaan blijft hangen hé;-)
    Groetjes,Els

  • 17 September 2014 - 10:36

    Els:

    vd Hout hierboven,voor het geval je niet weet welke Els, hihi.

  • 21 September 2014 - 15:07

    Jeanne De Kort:

    fijn om te horen dat je het al naar je zin hebt ik wens je veel succes met je nieuwe job gr. Jeanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 24 Feb. 2011
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 24333

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 08 September 2015

Au Pair USA

03 Mei 2011 - 11 April 2012

Au pair

Landen bezocht: