Start spreading the news - Reisverslag uit Hilvarenbeek, Nederland van Marieke Cuijpers - WaarBenJij.nu Start spreading the news - Reisverslag uit Hilvarenbeek, Nederland van Marieke Cuijpers - WaarBenJij.nu

Start spreading the news

Blijf op de hoogte en volg Marieke

01 September 2014 | Nederland, Hilvarenbeek

I'm leaving...

Halloooo allemaal,

Vandaag nog maar een week voor dat ik dan eindelijk ga vertrekken.
Maandag 8 september om 9.15uur ga ik de lucht in naar New Jersey. Hier zal ik om 11.15u lokale tijd aankomen. Vervolgens heb ik daar 2,5 dag een cursus. In New Jersey komen alle au pairs over de hele wereld samen. Dit worden lange dagen van 8.00u tot 17.00u. Je deelt een kamer met 2 andere meiden. Ze proberen je in te delen met au pairs die na de cursus enigszins bij jou in de buurt komen te wonen. Ik weet al dat er een duitse au pair ook op 8 september vliegt en zij daarna dicht bij mij in de buurt (10min rijden) komt te wonen. Waarschijnlijk deel ik dus met haar een kamer in New Jersey. Je kan deelnemen aan een NYC tour. Dit ga ik uiteraard doen zodat ik deze stad eens kan bezoeken.

Vervolgens vlieg ik op 11 september door naar Charleston, South Carolina. Hier haalt mijn toekomstige familie me op. De familie bestaat uit vader, moeder en 4 kids. Chris (vader) is eigenaar van 2 franchise restaurants. Melody (moeder) werkt niet. Ik ga dus samen met haar voor de kids zorgen. Lukas is 13 jaar, Noah is 11 jaar en heeft een lichamelijke en geestelijke beperking, Pierce is 7 jaar en Eliza-Claire is 4 jaar. Dit was het eerste gezin dat op mijn au pair profiel heeft gereageerd en 3 skype gesprekken later was er een match. Het klikte gelijk. Het is een echt Amerikaans gezin. Uiteindelijk wordt mijn woonplaats Daniel Island. Ze hebben een heel nieuw huis gebouwd waar ze net in zijn gaan wonen. Zodra ik daar ben deel ik wat foto's met jullie (als dat mag van het gezin).

Deze week bestaat nog uit: opruimen, koffer inpakken, pre-departure project afmaken, leuke dingen doen & afscheid nemen van "iedereen".

Ik heb er heel veel zin in, ik hoop dat jullie me weer gaan volgen net zoals in NZ. Het was altijd erg leuk om jullie reacties te lezen. Mijn volgende verslag zal vanuit Amerika zijn.

Liefs, Marieke

  • 01 September 2014 - 14:39

    Marij:

    Hey lieverd, het komt nu wel heel dichtbij. Eerst oma overgehuisd naar een aanleunwoning. Nu staat deze week in het teken van jou afscheid. Ik wens je veel succes en plezier van alle lieve mensen om je heen de komende week.

  • 01 September 2014 - 15:27

    Lisette De Bekker:

    Nou Marieke, een heel avontuur. Ik vind het stoer van je dat je dit gaat doen. Ik wens je daarom ook heel veel succes en heel veel plezier in de States.

  • 01 September 2014 - 15:38

    Anoukskeeee:

    Heey meid,

    Alvast heel veel plezier! Ik zal nog uitgebreid afscheid van je nemen en ik ga mijn wandelmaatje missen! Als ik de lotto win, kom ik zeker langs!!! Tot snel!

    xxx

  • 01 September 2014 - 15:49

    Pieternel:

    Hoi Marieke. Jammer dat we geen afscheid hebben kunnen nemen. Dus daarom via deze weg. Ik wens je een hele mooie en fijne tijd toe in de States. maar dat zal vast wel lukken. Leuk om je af en toe te volgen. Liefs xx

  • 01 September 2014 - 17:26

    Carla:

    Hoi Marieke,
    Wat geweldig; nu is het bijna zo ver!
    Ga er van genieten en maak maar weer veel foto's, zodat er weer een mooi boek kan ontstaan.
    Ik ga je zeker volgen.
    Genieten we mee van Amerika!

  • 01 September 2014 - 18:07

    Mo:

    He meid,

    Nog eventjes en dan gaan we je uitzwaaien :(
    Maar super leuk voor jou natuurlijk!!!!
    Tot vrijdag!!!

    Xxx

  • 01 September 2014 - 18:40

    Marlies De Jong:

    Hoi Marieke

    Ik wens jouw heel veel succes dat gaat je vast lukken....
    Hopenlijk nog n fijne week, zodat je van ieders die je lief is goed afscheid kunt nemen.
    Ik ga je reisverslag zeker volgen.....

  • 01 September 2014 - 19:09

    Amber:

    Spannend Marie! Het komt nu wel heel dichtbij, maar het is wat je graag wilt, dus we moet e maar zonder je:-p Ik ga je wel missen hoor.

    Maar eerst goed afscheid nemen!

    Liefs Amber

  • 01 September 2014 - 20:54

    Klaar:

    Lieve Marieke,

    Succes met de voorbereidingen en geniet van de voorpret!
    Super dat je dit gaat ondernemen,je zult ongetwijfeld een super tijd hebben!
    Maar ohhh wat zullen wij je missen.....en die kleine boefjes van ons ook!!!!!!!
    Tot vrijdag,
    Dikke kus

  • 09 September 2014 - 23:01

    Ans Van Gorp:

    Heel veel succes Marieke, ik ga je volgen.
    Net uit de schoolbanken op het ROC en nu weer in de schoolbanken in de USA!!!! Succes Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 24 Feb. 2011
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 24335

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 08 September 2015

Au Pair USA

03 Mei 2011 - 11 April 2012

Au pair

Landen bezocht: